mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Träning

Kategori: Allmänt

Träningen sen jag kom hem från thailand har fokuserat på tung styrketräning. Planen var att ha en tung styrkeperiod under juni, juli och augusti för då var det ändå uppehåll från mma träningen. För att sedan komma igång med mma träningen under hösten och sen åka tillbaka till thailand under nästa år någon gång. 

Men saker och ting ändras.. bestämde mig för att åka till thailand redan i år.
Samt att styrkeperioden drog ut på tiden och jag körde den september ut. Har inte kommit igång så bra med mma:n då jag ville avsluta styrkeperioden helt, annars skulle det kännas som allt hade vart lite i onödat om jag ändrat mitt i. 




Sen har jag jobbat lite kvällar vilket har gjort att det inte gått att träna mma helt enkelt.

Så just nu väger jag 100 kg och är starkare än någonsin men konditionen är sådär. Man kan säga att jag inte är i mma form just nu helt enkelt. Man blir bra på det man gör och just nu är jag lite ringrostig när det gäller slag/sparkar/brottning mm. 

Sista månaden nu innan jag åker så kommer det bli mma/ kondition för hela slanten. Jag kommer inte bli i kanon form på en månad men när jag väl kommer ner till thailand så kommer det att gå ganska snabbt att hitta formen. Två pass om dagen kommer bli kanon!

Förhoppningsvis så tappar jag några kilon där nere och får upp flåset. Sen blir de köra av!!








Kommentarer


Kommentera inlägget här: