mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Rafting!

Kategori: Allmänt

Tjeena. Dags för en liten uppdatering! 
Träningsveckan har gått väldigt bra, känns som man är inne i livet här nere nu. 
Utöver att försöka förbättras så mycket dom möjligt på MMA:n här nere så har jag bestämt mig för att bli bra på dips. 
Jag tycker det är kul att ha mål att sträva efter hela tiden (det är så JAG blir bättre) och då jag känner att dips är något som jag inte är så bra på så vill jag öva upp det. Samt att det är min brors bästa gren så självklart vill jag slå honom i de någon gång i framtiden. (Haha vi gillar att tävla)
Samtidigt så är stängerna här nere inte jätte bra, så det gör det mycket svårare att öka i övningar med skivstång så som bänkpress och marklyft tex. Därför bestämde jag mig för att försöka behålla (gärna öka om de går) den styrkan jag har i dom övningarna och sattsa mer på uthållighet i kroppsövningar så som chins och dips. I dagsläget gör jag ca 40 dips som max, målet är att göra 65+ tills jag åker hem. 




Så här ser en dip ut. 

Jag har tränat 2 pass/ dag. Blandat mellan mma, brottning, muaythai och styrketräning  som jag kör 2 ggr i veckan.
På helgerna så tar vi paus från träningen och försöker hitta på något roligt. 
Den här helgen körde vi rafting, man åker i en gummibåt i en fors. Jäkligt kul! 
Här är en bild på maten som vi fick efter raftingen (ingick i priset).

Väldigt gott! 

Utöver raftingen så var vi och kolla på apor. (Inte så spännande)..

Efter det så skulle vi till ett vattenfall, det skulle ligga en bit in i djungeln så vi skulle få vandra i ca 30 min för att komma fram till vattenfallet. Det skulle vara ca 20 meter högt. Vi såg verkligen fram emot att se det och att bada där. 

Vi hoppade in i bilen som skulle ta oss så långt den kunde. Åkte av från asfaltsvägen, in på en guppig grusväg. 




Vi åkte till och med över en bäck med bilen...


Sen så stannade bilen och föraren sa: Go swim, waterfall! 

Vi kollade på varandra sen på vattenfallet och sen skrattade vi.. 
Här var vårat vattenfall. 



Inte precis som vi hade tänkt oss.. Men det var skönt att bada. 






Anledningen till att de inte blev det planerade vattenfallet var för att någon hade köpt vägen dit. Så man fick/kunde inte ta sig dit utan att betala ägaren...lite trist då vi såg fram mot ett stort vattenfall. Men så blev det inte. 

Imorgon börjar träningsvecka nr.4. Taggaaaa!!! 

Hörde rykten om att det snart är julafton..inget som märks av här direkt.

Ha det bra! // Gustav 



Kommentarer

  • Hans Karlbom säger:

    Hallo där
    Alltid rorilgt att läsa på bloggen om vad som försigår
    på eratThailansäventyr
    se till bara att hålla er friska och skadefria
    Nu är det bara 2 dagar till julafton och det är grönt
    och 5 grader plus ute konstigaste julvädret på flera år
    Det som är bra är att julmaten börjar komma fram så smått med rätter som inlaggd sill janssonsfresstelse
    och dopp i grytan,det finns väl ändå inte att beställa
    in i Thailand
    Ha det så bra Brith hälsar
    MVH
    Hans

    2013-12-22 | 16:39:58
  • Mormor säger:

    De rykten du hört är helt sanna. I övermorgon är det julafton...........................!
    Vi ska fira julaftonen här hemma hos mej och ni ska veta Kalle och Gustav att vi kommer att sakna er.

    Stor kram till er båda och en riktigt GOD JUL önskar jag er.

    Svar: Gooood juuul mormor :) hoppas ni har en trevlig dag och äter mycket julmat :D kram
    Gustav Karlbom

    2013-12-22 | 22:33:22
  • Hans Karlbom säger:

    Hej på er Gustav och Kalle
    Vi ville bara säga god jul
    ha det så bra på julaftonen

    Hälsningar från Hans och Brith

    Svar: Good juul på er också! Hoppas ni får en bra dag med mycket god julmat :)
    Gustav Karlbom

    2013-12-24 | 05:53:54

Kommentera inlägget här: