mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Träning!!

Kategori: Allmänt

Tjena!
Nu är träningen igång här nere. Vi checkade in igår morse. Dom i receptionen kände igen mig, när jag klev in så sa dom: It's yooouuu!!! GUSTAAAV!! 

När vi var incheckade och klara så var det dags att träna ett pass. Vi körde styrketräning. (Överkropp, bla bänkpress, chins, dips mm.) 
Det är alltid lite krångligt att börja träna på ett nytt gym, man vet inte vart vikterna är, vart man ska köra vad, redskapen/bänkarna känns lite annorlunda jämfört mot vad man är van med osv.. 
Så efter att ha vart lite vilsna i början så fick vi koll på läget och träningspasset gick väldigt bra! 

Under dagen så chillade vi bara i bungalown.
Sen kl 19 så var det dags för dagens andra pass. Jag körde grapplig (bjj no gi) och Kalle körde styrketräning. 
Tränaren kände också igen mig, men det tog ett tag. Vi körde uppvärmningen, sen skulle han visa lite teknik på backen när man ligger på rygg. Han gick igenom teknikerna och sen kolla han upp och kollar så alla förstår och då får han syn på mig. Eyy man!! You are back! 
Det känns riktigt roligt att dom kommer ihåg mig på campen!  

Idag så tränade jag muay thai (thaiboxning) på morgonen. Sjukt jobbigt. 2.5 timmar långt var passet och vi körde det här: 
(Kalle körde grappling) 

Efter thaipasset va ja så jäkla trött så jag visste inte vart jag skulle ta vägen..men efter duschen så åt jag mat, sen la jag mig i polen och chilla/kylde ner mig lite.

Nu ska jag vila/sova nån timme för sen ikväll så är det dags för grappling!! :)  



Kommentarer


Kommentera inlägget här: