mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Phuket immigration

Kategori: Allmänt

Tjenare!
 
I morse så var det inte träning på schemat. För i morse så skulle vi till Phuket immigration office och förlänga vårat visum som går ut i morgon. 
 
Eftersom vi aldrig varit där förut eller visste vart det låg så var planen var att ta en taxi dit trots att vi hade mopparna. Vi ville helt enkelt inte åka och leta i flera timmar och virra omkring som vilsna turister. 
Men när vi skulle beställa en taxi i receptionen så sa hon att det var lätt att hitta dit och att hon skulle rita en karta åt oss. Mycket tveksamma till iden att åka moppe så satte vi oss och vänta på våran karta. Vi trodde helt enkelt inte att en karta skulle hjälpa oss så mycket då vi redan kollat upp vägarna dit på google maps. (och vi fatta inte mycket)
Efter en stund så var hon klar med kartan, den såg ut såhär. 
Både jag och Kalle blev väldigt förvånade när vi såg kartan och fick den förklarad för oss. För den var mycket bättre än vad vi förväntat oss. 
Så vi hoppade på mopparna och gav det ett försök. 
Nu i efterhand så kan jag säga att det var den bästa kartan någonsin, den stämde på pricken och det var hur lätt som helst att hitta dit. 
Byggnaden där vi fixade våran förlägning av visumet. Vi tog några foton i en automat, fyllde i lite papper och tog kopior på passet. Sen var det bara att lämna in det så fick vi nya stämplar i passet. Mycket smidigt måste jag säga.
Det tog ca 45 minuter totalt och nu får jag stanna i thailand i 30 dagar till (27 feb). Innan dom 30 dagarna går ut så måste jag göra en visa run och då får jag 60 nya dagar + 30 när jag förlänger. 
 
Idag på eftermiddan så tränade jag muay thai, jäkligt kul men jobbigt. Jag är inte riktigt van med alla sparkar och slag så jag blir helt slut. Men det är en vanesak som kommer bli bättre och bättre med tiden. 
Så här såg det 2.5h långa passet ut. 
 
I helgen så var vi vid stranden, väldigt skönt. Jag måste försöka få lite färg innan jag åker hem, så det syns att jag vart här....Men på vardagarna orkar man inte ligga i solen mellan träningarna. Så man kanske får välja om man vill vara brun eller vältränad haha..  
En bit av Karon beach.
 
På kvällen så var vi en sväng vid nattmarknaden, handlade ingenting, men vi hade inge bättre för oss så vi gick där en sväng. 
Folk överallt.. 
 
Det är dyrt att vara stor i Thailand.. 
 
Nu är klockan strax 21 så nu ska jag borsta tänderna och gå och lägga mig. Imorgon är det muay thai och styrketräning på schemat. 
 
Vi hörs! // Gustav Karlbom
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Hans Karlbom säger:

    Hej på er
    Alltid kul att läsa bloggen och att ni håller ångan
    uppe,man blir lite avundsjuk när man ser bilder på
    folk när de går omkring i sommarkläder,här hemma
    är det vinterkläder som gäller ett bra tag till, jag
    sitter på tåget på väg till Sundsvall på displyen visar
    det 17 grader ute minus alltså
    Ha det så bra
    Hälsningar
    Hans

    Svar: Tjenare!Förstår det, här är det som en riktigt bra sommardag varje dag! Inte regnat på flera veckor..
    -17 låter riktigt kallt, men det har blivit lite mildare väder nu va?
    Hoppas allt är bra med er!! // Gustav & Kalle
    Gustav Karlbom

    2014-01-28 | 16:07:19
  • thaimicke säger:

    hello boys i wichian har värmen äntligen kommit över 30 dagtid lite svalt om natten än .en av de bättre kartor jag sett bra att det gick ok med visat o du behöver väl bara åka ut en gång ? idag kör jag ut lite grus runt huset 2 kärror sedan vila 2 ut vila nästan som muay thai fast tuffare eller

    Svar: Tjenare! Hoppas värmen har hållit i sig, här är det riktigt varmt på dagarna och nätterna. Japp jag behöver bara åka ut en gång.
    Haha låter tufft. du får se till att hålla vätskebalansen med en chang eller leo i pauserna så du inte sliter ut dig. ;)
    Gustav Karlbom

    2014-01-29 | 06:06:50

Kommentera inlägget här: