mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

24 februari.

Kategori: Allmänt

Tjenare.
 
Idag är det den 24 februari. Vilket innebär att det var dags för Kalle att packa väskan och åka hem till Sverige igen. 
När vi kom hit för nästan 3 månader sedan så kändes det som det var en evighet kvar till dagens datum. Men veckorna har verkligen gått fort, speciellt sista veckorna. Jag kommer sakna Kalle, vi har verkligen haft grymt kul ihop här nere. 
En bild med Mama, en av tjejerna som jobbar här och så jag och Kalle, precis innan han hoppade in i taxin som tog honom till flygplatsen. 
Tripp, trapp, trull... Det ser ut som kalle och mama håller varandra i handen men det gör dom inte..;) 
 
Kalles packning. Det var nästan så jag också fick lite ångest att han skulle åka hem. För jag kommer ihåg hur tråkigt det var att åka härifrån sist. Jag har lite mer än 2 månader kvar här i Thailand, men tiden kommer säkert fortsätta att gå jätte fort så snart är man nog hemma i fiskarbacken igen :) 
 
I lördags så gjorde jag något jag inte gjort på flera år. Jag spelade en fotbollsmatch. Matchen var mellan dom som tränar på träningscampen och vi mötte thaiboxningstränarna på campen. 
Det var väldigt roligt att spela fotboll igen, men jag kände mig väldigt ringrostig och finkänsligheten fanns inte riktigt där. Jag gjorde 5 mål på matchen och totalt så vann vi med 14-11 tror jag. Som ni kan se på resultatet så var vi 2 anfallsglada lag med inte så mycket försvar haha :) 
Anläggningen där vi spelade matchen ligger cirka 5 minuters gångväg från campen. Så det är nära och bra. Det är ca 3 st (som jag kunde se) konstgräsplaner där i olika storlekar, med stängsel runt om och nät över planen. Så man var som instängd i en bur när man spelade så bollen kunde aldrig åka iväg från planen om man sköt för högt över mål eller liknande.  
Riktigt fin anläggning med en liten läktare, shop och fina omklädningsrum. 
Tyvärr så blev jag stämplad på knölen på utsidan av vänster foten. Men jag spelade klart matchen och kände inte riktigt hur ont jag hade förns jag hade spelat klart och tog av mig skorna.
 
Man ser inte så jäkla bra på bilderna men den är rejält svullen och jag har lite svårt att gå. Så jag kommer få ändra om lite i träningen den här veckan och köra det som funkar. Springa och sparka med foten är inte aktuellt just nu. Men jag krigar vidare med det som går att köra. 
 
Nu ska jag snart gå och äta lite mat, sen bara slappa resten av kvällen. Vi hörs!! :) 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: