mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Fredag

Kategori: Allmänt

Halloj på er! 
Idag började min dag med att klockan ringde kl 07.00. När jag vaknat hällde jag i mig lite vatten och packade träningsväskan. Sen var det dags att knalla iväg till träningen! (tar ca 5 min att gå dit) 

(Vägen dit)

Idag var det muay thai på schemat, blev uppflyttad från nybörjargruppen till fortsättningsgruppen. Passet var roligt, det är mer sparring i fortsättningsgruppen så det är kul! Men jobbigt.. Kommer ta lite tid att vänja sig med thaipassen då dom är riktigt tuffa och långa..(2.5h) Värmen gör det inte lättare heller..men man slipper frysa iaf! Hörde att de kommit snö till Sverige, kul för er! 

Efter passet så var det bara att duscha, äta och sen hoppa i polen.
Mellan passen så gör man inte så mycket mer än att äta, chilla vid polen eller sova! 


För sen på eftermiddan/kvällen så är det dags för pass nummer 2.
Idag körde jag bjj no gi som startar kl 19, skönt med extra lång vila mellan passen. Annars så börjar eftermiddags träningen kl 16.
Kvällspasset var kul som vanligt, känns som man lär sig något nytt varje träning och då blir det extra roligt att träna också. 

Imorgon ska vi träna på morgonen, sen ska vi nog hyra moppe och se om vi kan åka och göra något kul! Massage ska vi nog hinna med också, det är vi värda efter en vecka med hårdträning. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här: