mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Kuala Lumpur, Malaysia

Kategori: Allmänt

Tjenare!
 
Man får bara stanna ett visst antal dagar i Thailand, med mitt visum får jag stanna 60 dagar + 30 dagar som jag förlänger på phuket immigration office. Nu har jag varit i Thailand i 90 dagar så idag var det dags för en såkallad "visarun". Det innebär att man lämnar thailand och åker till något av grannländerna, vanligtvis med buss men med flyg funkar lika bra. När man sedan åker in i thailand så så får man "nya" dagar i landet (60 + 30 i mitt fall). Jag valde att flyga till Kuala Lumpur, Malaysia för min visarun. 
 
Dagen började ganska tidigt av att klockan ringde 06.30. Jag hade sovit ganska dåligt hela natten för jag var rädd för att försova mig. Men det gjorde jag som tur var inte. 
Taxin var bokad till 07.00 men den kom vid 07.30, thaistyle.. Det här med tider är inte deras starkaste sida, men det räknade jag med när jag bokade så det var lungt. 
 
På flygplatsen i Phuket flöt allt på bra och planet kom iväg som det skulle. 
En bild som jag tog vid starten från Phuket. 
 
Resan var beräknad att ta ca 1 timme och 30 min men jag tror inte att det tog mer än 1 timme och 10 min. Riktigt snabbt och smidigt gick det. 
Man blir bra sugen på att hoppa omkring bland molnen. Det ser så mjukt och pluffsigt ut :) 
 
Väl framme på Kuala lumpur international airport så hade jag ca 4 timmar att ta död på innan planet gick tillbaka till phuket. 
Men efter att ha stått i massa köer för att komma ut från flygplatsen, fått stämpel i passet mm så var det nästan bara 3 timmar kvar.
Så efter att ha kommit förbi alla köer så gick jag ut en sväng utanför flygplatsen och kollade läget. Det finns inte jätte mycket att se på en flygplats om jag säger så.
Såhär såg det ut utanför flygplatsen:
Här kommer bildbevis på att jag faktiskt lämnade flygplatsen haha. 
Ser lagom arg ut men är nog mest koncentrerad på att ta en bild.. 
 
Inte det lättaste att ta bilder på sig själv.. 
 
När jag hade vart ute en sväng så gick jag in på flygplatsen för att hitta min gate.
Såhär såg det ut där inne. 
Riktigt stort och fint där inne.
 
När jag efter en stunds letande hittade min gate så köpte jag vatten och satte mig där utanför och väntade. Jag lyssnade på musik och flippra omkring på mobilen. Där fick jag sitta i ca 2 timmar innan jag fick gå ombord på planet. Gick rätt snabbt faktiskt. 
 
Planet hem gick ännu snabbare än på vägen dit, ca 55-60 min. Precis så man hann lyfta innan det var dags att landa igen. 
 
Att se alla palmer, berg, vita stränder och det fina vattnet när jag flög in över phuket gjorde att jag fick en aha upplevelse om hur det fint det är här nere och om hur mycket jag trivs här.  Det är lätt att man glömmer bort att man lever i paradiset, så det var skönt att få en påminelse idag när man såg allt på håll när man flög in. 
Det är lätt att bli "hemma blind" när man ser det varje dag... 
 
För att sumera dagen så tycker jag allt har gått väldigt smidigt. Jag gick upp 06.30 och var hemma ca kl 18. Så på mindre än 12 timmar så har jag hunnit med väldigt mycket. Viktigast av allt är att jag har 60 nya dagar här i thailand som jag kommer fylla med hård träning innan det är dags att åka hem.
 
Hoppas allt är bra med er där hemma! // Gustav Karlbom. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Barbro Kästämä säger:

    Ja, nu går du ju så att säga in på "sista varvet" när det gäller din vistelse i Paradiset, så njuuuuuuut av tillvaron.
    Kram från mormor

    Svar: Ja precis :) jag njuter varje sekund! Hoppas allt är bra med dig. Kram kram :)
    Gustav Karlbom

    2014-02-26 | 21:42:30

Kommentera inlägget här: