mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

MMA

Kategori: Allmänt

Halloj i stugorna!
 
Fram tills förra helgen så hade jag bara koncentrerat mig på muay thai under några veckor. Men under förra helgen så bestämde jag mig att köra mer MMA igen. Anledningen till att jag valde att bara köra muay thai i några veckor var för att bli bättre på mitt stående game. Jag känner mig mycket bättre och säkrare i brottningen/BJJ så tanken var att komma ikapp lite med den stående delen.
Under dom här veckorna kände jag att jag blev bättre stående, men några veckor räcker inte utan jag kommer fortsätta jobba på det tillsammans med MMA passen då jag inte vill släppa den delen helt. 
 
Så den här veckan var jag tillbaka på MMA passen och jäklar vad kul det var. Att möta några av dom man har kört med och gått jämnt mot på muay thaien, plocka ner dom, slå lite på dom på backen och sen gå på ett lås eller en strypning. Det var härligt!! Visa dom vem som bestämmer hahah..För det har vart lite frustrerande att inte få använda sig av brottningen och ta ner dom ibland på muaythaien. 
 
MMA träningen är på eftermiddan 16-17.30. Schemat på MMA passen ser ut såhär:
Måndag och fredag: MMA sparring
Tisdag och torsdag: Brottning
Onsdagar: MMA teknik, där det kan vara en blandning mellan teknik stående, på backen, brottning osv. 
 
På morgonen varierar jag mellan muay thai, BJJ och styrketräning beroende på vilken dag det är. 
 
Från och med nästa vecka så kommer jag att ta bort styrketräningen och lägga in 2 muay thai privat lektioner/vecka. Vilket är en timmes 1on1 träning med en tränare där man går igenom teknikerna mer noga. Tror det kommer att hjälpa väldigt mycket. På dom vanliga thaiträningarna så är det mycket folk och mycket kötta kötta så det är svårt att få den hjälpen man kanske behöver ibland. + att man bara kör 3 ronder med tränaren vilket är ca 9 min totalt. Här får man 1 timmes sån träning med tränaren. Jag ska iallafall testa och se hur det är.  
Här kommer en bild från veckans brottarträning, mycket folk på det passet.
 
 Ha det bra! // Gustav Karlbom 
 
 

Kommentarer

  • :))) säger:

    skule vara grymt med ett inlägg angående budget m.m!

    Svar: Det kommer ett sånt inlägg, troligtvis i slutet av veckan!:)
    Gustav Karlbom

    2014-03-09 | 15:47:30

Kommentera inlägget här: