mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Dag 2

Kategori: Allmänt

Natten var väldigt varm och vi sov inte många timmar. Man vaknade av att man var törstig, sen för att man var kissnödig och för att det var mycket nya ljud. Vi hade ställt klockan på 7 för att dra ut på en springtur. Jag vaknade ca halv 7 av att en tupp gal och förde ett jäkla liv.
Sen klockan 7 väckte jag Kalle och vi stack ut och jogga en sväng.

Vi joggade en kortare sträcka som tog ca 30 min. Solen stekte på och det var väldigt varmt fast det var så tidigt. Det är lite tungt att andas här nere när man tränar på grund av att det är så kvavt. Men som allt annat så här i början så tar det ett tag innan man kommer in i allt. 

Min frukost: Gröt med banan i och lite sirap på det. Grilled cheese (som varma mackor/toast) och så watermelonjuice till det. 




Efter frukosten så gick vi tillbaka till bungalown och chilla. Vi hade bestämt oss för att inte sova nå under dagen idag fast vi ville det. Vi vill försöka komma in i dygnsrytmen här nere så fort som möjligt och då är de bara att hålla sig vaken tills kvällen för att kunna sova då. 
Så idag har vi gått runt som två trötta zombies. Vi har sysselsatt oss med att bada och gå en liten promenad för att kolla in gatan där vi bor. 
Gatan ner till campen.
Där var det djungel/träd sist jag var här.
Samt att det kommit massa ni små affärer och restauranger på gatan där campen ligger. (Vi bor på en lite mindre och lugnare väg som går bort från den vägen.) 

Vi har satt upp en Sverige flagga där vi bor, igår var Kalle påväg att gå in till grannen. Men nu känner man lättare igen våran bungalow. 

Vädret idag har varit kanon bra, men nu på kvällen har det kommit en rejäl regnskur.. Inget vi lider av då vi degar i bungalown just nu. Snart ska vi gå och äta kvällsmat så då hoppas jag att regnet gett sig så vi kan gå våra 20 meter till restaurangen utan att bli blöta ;) 

Kommentarer

  • Tore Andersson säger:

    Tjenare killar! Kul att höra att ni verkar ha det bra.
    Man blir lite sugen på er goda mat när man ser alla matbilder.
    Sköt om er och ha det så bra:
    Önskar Tore.
    Familjen Blom hälsar

    Svar: Tjenare!!
    Jag förstår det, den är väldigt god. I morgon drar träningen igång på riktigt, styrketräning och brottning står på schemat i morgon :) ha det fint! // Gustav & Kalle
    Gustav Karlbom

    2013-12-01 | 15:45:35
  • Hans Karlbom säger:

    Hej på er grabbar
    Är det en matresa ni har åkt på?
    Det mesta av käket ser riktigt gott ut
    Här ska vi äta kyckling i lergryta,jag återkommer med
    bild på Brith som lagar maten
    MVH
    Farbror Hans

    Svar: Tjena!
    Haha ja, vi struntar i träningen och njuter bara av maten istället!
    Ja du får göra det :) ha det bra!
    Gustav Karlbom

    2013-12-01 | 18:05:49

Kommentera inlägget här: