mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Helloooo

Kategori: Allmänt

Tjenare!
 
Förra veckan var en riktigt dålig träningsvecka. Jag var förkyld så fick ta det lite lugnare på passen och byta ut några pass mot styrketräning då det inte är lika pulshöjande och jobbigt. Men en dålig träningsvecka här i Thailand är fortfarande bättre än en bra träningsvecka hemma i Sverige så det beror helt på vad man har att jämföra med.
 
Tänkte skriva lite vad som har hänt dom senaste dagarna här nere i Thailand. 
 
Vi har vart och badat och njutit av det underbara vädret här nere. 
 
Jag och Nicklas (svensk kille) tog mopparna och åkte på upptäcktsfärd här på ön. Vi hittade en frisörsalong så jag passade på att klippa mig.
Innan klippningen så fick man en kombinerad tvätt/massage av huvudet.
Efter det så satte klippningen igång, 
Ja vet inte om frillan blev så jäkla bra men det blev kortare iallafall. 
 
På lördags kvällen så åkte jag och Nicklas in till Patong och festade. Det var en riktigt rolig kväll. 
På bilden så ser ni ingången på en av alla stora barer som ligger längs med gatan. Hela gatan är fylld med barer på bägge sidorna, fullt med folk både ute på gatan och inne på dansgolven. Det är blinkande lampor och neonskyltar överallt. Rätt så häftigt att va där faktiskt för det känns som det är "extra allt" av allt. 
 
Igår (söndag) så sov jag nästan hela dagen för det blev ganska sent dagen innan. Men på kvällen så åkte vi till Central festival och käka pizza. 
Det var jag, Kalle, Nicklas (mitt emot mig), bredvid honom sitter Pontus. Båda dom är från Sverige. Den 5e killen är Corey från Australien. Det är dom på bilden som jag brukar umgås mest med på dagarna.  Riktigt schyssta!
Här ser ni även min nya frilla, haft moppehjälm på mig så ser lite konstigt ut! 
Bild på pizzan: 
Mmmmm ostfyllda kanter!! 
 
Idag är det måndag, jag tränade styrketräning i morse och kände mig riktigt stark. Det var nog all extra energi från pizzan som hjälpte till att lyfta vikterna!!
 
Nu ska jag äta lite och sen vila. Ikväll är det BJJ, så det gäller att ladda upp batterierna inför det passet. 
 
Hoppas allt är bra med er där hemma! // Gustav 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Barbro Kästämä säger:

    Snygg frisyr, härligt klimat samt stora pizzor. Ja, ni ser verkligen inte ut att lida någon nöd.............
    Kram till Kalle och dej/Mormor

    Svar: Nej vi har det jätte bra! Kalle hälsar. Kram från oss :)
    Gustav Karlbom

    2014-01-13 | 11:00:36
  • Hans Karlbom säger:

    Hej Grabbar
    Det ser ju bra ut med pizzan och vädret osv
    Här i Sverige har i alla fall vintern kommit så
    sakterliga lite snö och 10 grader kallt,normalt för
    årstiden
    Ni får krya på er från förkylningar och ha det så bra
    Hälsningar från
    Hans och Brith

    Svar: Jajamen vi har det jätte bra! Det var bara en tidsfråga tills snön och kylan skulle komma till er. Ha det bra, Kalle hälsar!
    Gustav Karlbom

    2014-01-13 | 17:44:36

Kommentera inlägget här: