mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Tillbaka till Thailand!

Kategori: Tiger Muay Thai Camp

Resan jag gjorde till thailand tidigare iår var det roligaste och bästa jag någonsin gjort. Så redan på planet påväg hem till Sverige så började jag att fundera på en nya resa, men hade ingen direkt plan när den skulle bli.
 
Men nu har jag bestämt mig för att åka dit under vintern/våren 2013-2014 för att träna på samma ställe som sist. Tiger muay thai & MMA.  . 
 
 
 Resan startar den 29:e november, då går planet mot doha. I doha kommer jag vara i ca 2 timmar och 30 minuter sen kliver jag på planet som tar mig vidare till Phuket, Thailand. Resan tar totalt 19 timmar från starten i stockholm tills jag är framme i Phuket.
 
Planet hem igen lyfter den 5:e maj från phuket till doha och sen vidare till SVERIGE. Totalt kommer jag att vara borta 5 månader och 5 dagar. 
 
Så vad ska jag göra under dom här månaderna?

Jag åker dit för att träna. Jag ska träna MMA, grappling, muay thai mm. Mitt fokus kommer alltså att ligga på träningen och försöka utvecklas så mycket som möjligt inom MMA. MEN jag kommer också passa på att göra massor av roliga saker (utöver träningen som är det roligaste jag vet) och njuta av livet.
Några saker som står på min lista är att snorkla, dyka, resa runt till fina öar, hoppa bungyjump, testa att surfa och mycket andra saker som ni kommer få ta del av i bloggen. 
 
På min första resa så var den här bloggen ett skolarbete. Så jag funderade på om jag verkligen skulle starta upp den igen.. Men jag kom fram till att det är en rolig grej för dom som är hemma och vill hänga med på vad jag gör där nere. 
 
Samtidigt så har det vart roligt för mig att kunna gå tillbaka att kolla i bloggen från min senaste resa. 
 
Så även om ni inte är jätte intresserade av träning så hoppas jag att ni kommer gilla bloggen. Man kommer få ta del av allt möjligt som händer där nere och inte bara träning. Min vardag där nere helt enkelt.
 
Förberedelser

När man ska göra en sån här resa så är det inte bara att boka en biljett och åka ner. Det är så mycket mer som ska fixas innan man kommer iväg. Man ska boka boende, fixa med visum så man får stanna så lång period man hade tänkt, vaccinera sig, fixa försäkringar mm.
 
Saker som är klara:

Flygbiljett - betald och klar. (Qatar Airways) 
Boende - Jag kommer bo på samma ställe som sist. Betalt och klart. http://www.forest-bungalows.com/
Vaccinationer - Var tvungen att fylla på några sprutor för att ha fullt skydd. Men nu är det fixat! 
 
Saker som är kvar att göra: 
Visumansökan - Inskickad och klar, väntar bara på svar. 
Fixa försäkring som täcker kampsport. 
Boka och betala träningen - Kommer jag nog att göra på plats. http://www.tigermuaythai.com/
 
Så det känns som jag har koll på läget, idag är det 38 dagar kvar och jag önskar att dagarna kunde ta 2 hopp så jag får börja packa och åka iväg. Längtar grymt mycket.
 
 
 
Fram tills avresan så kommer jag att uppdatera med träning och andra saker som händer i mitt liv som har med resan att göra. 
 
Hoppas ni som följde bloggen under förra resan hittar tillbaka till bloggen igen, för om jag ser att det är några stycken som läser så blir det roligare att skriva. 
 
Vi hörs snart igen!! // Gustav Karlbom 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
  
 

Kommentarer

  • Ola säger:

    mycket bra blogg!
    undrar lite vad det är för försäkring du använder dig utav och hur mycket den kostar?
    MVH
    Ola

    Svar: Va kul att du tycker det! :)

    Jag har folksams hemförsäkring som gäller 45 dagar utomlands. Sen har jag förlängt den från och med den 46e dagen tills jag kommer hem. Den förlängda försäkringen täcker upp allt som en vanlig hemförsäkring täcker och i den ingår försäkring för träning och tävling. Den förlängda försäkringen kostar mig 1850kr.

    Jag har även en försäkring på 45 dagar genom budo & kampsportsförbundet som är gratis eftersom min klubb är ansluten dit.

    MVH Gustav Karlbom
    Gustav Karlbom

    2013-10-31 | 23:56:28

Kommentera inlägget här: