mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Thailand!!

Kategori: Allmänt

Tjena!!

Nu är vi framme i phuket. 
Resan hit har gått bra. Planet var försenat 1 timme från stockholm så mellanlandningen i Doha blev ännu kortare än beräknat. Vi hann bara kliva av och byta till nästa plan. Hade vart skönt att få en liten bensträckare och något att äta. Men nu blev det inte så. 
Resan vidare från Doha-Phuket gick också bra. Men mot slutet var man riktigt seg och ville inte sitta still längre. 
Men tillslut så var vi framme!!
Vädret när vi kom hit var sådär, regnet hängde i luften. Men ändå jäkligt varmt!
I taxin från flygplatsen till boendet så kom det en rejäl regnskur men det hade slutat tills vi kom fram. Då sken solen istället.
Det var ganska uppfriskande med lite regn eftersom luften blir lättare att andas då.

Väl på framme vid boendet så kände många av dom som jobbar där igen mig vilket kändes lite roligt.:) 

När vi fått vårat rum så packade vi upp lite av våra grejer och gjorde oss redo för att gå och käka. Vi bor i bungalow F17 på forest bungalows för dom som är sugna att komma förbi. ;) 

Till mat åt vi det här: 
Jag beställde mina 3 favoriträtter som jag hade här förra gången.
(Namnen kanske inte är helt rätt)

1. Pagna chicken med ris (stark som tusan) fast jag inte hade för mig det, men man va väl van då. 
2. Fried chicken med garlic and pepper & ris.

3. Chicken club sandwich. 

Det var riktigt gott!! Skönt att va tillbaka i thailand där man kan handla 3 maträtter + 1.5 liter vatten för mindre än 50 kr! 

Som ni kanske förstår så är det jäkligt varmt här, det känns som man håller på och smälta bort. 
Så just nu ligger vi trötta i våran säng och försöker göra så lite som möjligt för att inte svettas.. 
Hade tänkt att ta lite bättre bilder på vårat boende i morgon när det är ljust ute. Så ni får se boendet och omgivningen.

Vi ska försöka sova om ett tag, klockan är nu strax efter 20.30. Om vi fattat de hela rätt... Det tog ett tag och förstå vad klockan var och om klockan hade ställt om sig själv eller fortfarande visade "doha-tid" osv. Det är inte lätt, tur att google finns. :) 
Hoppas ni har det bra i Sverige, allt är bra med oss. 

Vi hörs








Kommentarer

  • Mormor säger:

    Hej!
    Åh, vad skönt att höra att ni lyckligt och väl kommit fram..................!
    Jag hoppas att du fortsätter att skicka bilder (och text) så att jag kan följa er i fortsättningen också.
    NJUUUUT av tillvaron.
    Kram!

    Svar: Jaa absolut, jag kommer uppdatera bloggen med jämna mellanrum. :) kram
    Gustav Karlbom

    2013-11-30 | 18:59:59
  • thaimicke säger:

    hi.tur att jag snart är där också när man ser maten så blir man lite knäpp av längtan.och ha en bra start på en ny tränings period men glöm ej att ta en eller två beer leo .ha.de så gott.

    Svar: Ja precis! Det var riktigt gott :) nejdå vi ska nog hinna få i oss en eller två öl också :) ha de fint!
    Gustav Karlbom

    2013-11-30 | 19:28:28
  • Hans Karlbom säger:

    Hej på er grabbar
    Fint att veta att ni kommit fram ordentligt
    och mat verkar det ju finnas också
    Vi hörs
    mvh
    Hans Och Brith

    Svar: Tjenare!
    Ja, det är skönt att vara framme. Ja massa god mat och vädret har varit kanon bra idag :)
    Gustav Karlbom

    2013-12-01 | 09:33:11

Kommentera inlägget här: