mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Inte långt kvar nu

Kategori: Allmänt

Tjenare! 
 
Det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen så kände att det var dags för ett litet inlägg. 
 
Idag är det söndag och vi åker på fredag,  det innebär att det är 5 dagar kvar! Jag har inte riktigt fattat att jag ska åka iväg snart och vara borta 5 månader från min familj och mina vänner. (Skönt att jag har brorsan med mig :) ) Resan känns mer och mer verklig ju närmare avresedatumet jag kommer. För nu har man börjat säga hejdå till kompisar/släktingar, börjat skriva packlista och planera allt det sista.
 
 
Jag har även börjat tänka att idag är det sista söndagen, kanske sista gången jag äter en viss maträtt eller träffar en viss person eller gör en viss grej i Sverige. Men jag ser även fram emot att komma fram till Thailand och börja tänka tvärt om, första maträtten där nere, första doppet i polen, första träningen osv. Jag har så mycket jag ser fram emot att göra så det kommer bli grymt!
 
 Tummen upp för det!!
 
Träningen har det gått lite sådär med. Jag har pluggat/kört väldigt mycket inför uppskrivning/uppkörningen så tiden har inte riktigt funnits till hårdträning då jag fokuserat på att hinna ta körkortet innan jag åker. I fredags så hade jag proven och jag klarade både skrivningen och uppkörningen galant så nu har jag tagit körkort. Känns skönt att ha det klart innan Thailand.
 
I fredags så var det sista jobb/träningspasset med Guif p99 som jag har tränat hela hösten. Efter passet så bjöd dom på den här fina tårtan.
Det uppskattas väldigt mycket att dom gjorde det och tårtan var väldigt god. :) 
 
Nu när resan börjar närma sig så kommer det finnas mer intressant/roligt att skriva om som har med resan att göra. Så ni kan räkna med mer uppdateringar än vad det har vart nu.
 
// Gustav Karlbom
 
 
 
 
  

Kommentarer

  • thaimicke säger:

    grattis till körkortet.har du läst nyheterna skit-väder i södra thai o värst i phuket så hade så fint.fast man får mycket baht för sek just nu 4.6 nånting och vädret blir mycket bra den 28 dec hade så bra..

    Svar: Tackar! Jo jag har läst det..men jag tror ändå det är bättre än den svenska vintern!! ha det bra, inte jätte långt kvar för dig heller :)
    Gustav Karlbom

    2013-11-25 | 18:40:42

Kommentera inlägget här: