mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Helgen!

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

Tjeenare!
 
Jag har så roligt här nere i Thailand så jag knappt hinner med att uppdatera bloggen.. Men nu ska jag berätta lite om min helg.
 
Lördagen började med att jag körde grappling, skönt att träna ett pass direkt när man vaknar så man har det gjort. Samt att man känner sig mycket piggare efteråt och så har man hela dagen framför sig för nya äventyr.
 
När jag gick från träningen så tyckte jag det var ovanligt mycket folk som stog vid en av ringarna och tog kort på någon som tränade. Jag kollade lite närmare och det visade sig att det var Georges St-Pierre ( UFC welterweight champion) som tränade muay thai.
Så passade på att ta några kort på honom. 
 
 

Måste försöka att fixa en bild med honom innan jag drar!!
 
När jag kom hem från träningen så la jag mig vid polen. Efter ett tag så möttes vi (Jag,jennie,gloria,jonas,fabian och sandro) för att käka. Sen chillade vi vidare vid polen.
 
På kvällen så åkte vi till en nattmarknad. Vi kom inte så långt på marknaden innan vi fastnade vid det här:
Så jäkla gott haha.
 
Efter att ha gått omkring på marknaden i några timmar så drog vi vidare till stranden för lite nattbad och bara ligga på stranden och lyssna på musik och kolla på stjärnorna.
Riktigt mysigt.
 
Sen vid 01.00 så fick vi iden att vi skulle gå upp tidigt och se på soluppgången. Så vi alla snabbade oss hem för att sova några timmar innan klockan ringde igen 04.50.
 
Tyvärr så var det lite mulet så det var ingen perfekt soluppgång men det var ändå häftigt att se hur det blev ljust igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 På vägen ner från berget vi var på så träffade vi på dom här:
 
 
 
 
 
Sen åkte vi hem och sov några timmar, sen chillade vi vid polen resten av dagen. Nu på kvällen så har jag varit på thaimassage. Skönt och välbehövligt!
 
Nu är det inte många dagar kvar här i thailand, så ska passa på att njuta extra mycket dom sista dagarna!
 
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Jättefina bilder från soluppgången!
    Den där nattmarknaden måste vara rena himmelriket för ett kakmonster som dej :)

    Svar: Jaa det är det :)
    Gustav Karlbom

    2013-05-05 | 18:28:16
    Bloggadress: http://mmafighter.blogg.se
  • Hans Karlbom säger:

    Hej Gustav
    Det ser bra ut med tårtor och andra godsaker även fina bilder på natur och solnedgångar. Du har bara att njuta
    Prova att få en träning mot UFC mästaren när det passar om han vågar ha ha jag tror inte att han har har någon större styrka än du har,men naturligtvis mycke mer rutin, För dig skulle det innebära en fin
    värdemätare, Som sagt njut av livet snart är det vardag igen och du är hemma i Sverige
    mvh
    Hans o Brith

    Svar: Tjeenare :) Tyvärr så var han bara här några dagar och nu har han åkt hem igen!..så blev ingen träning mot honom. Och snart åker jag hem, det känns lite tråkigt. // Gustav
    Gustav Karlbom

    2013-05-05 | 20:02:52
  • thaimicke säger:

    njut av sista tiden,väl hemma i swe blir gravt deprimerad i en vecka eller så ,sen kommer man in i vardagen o börjar kolla biljetter till nästa resa,o tårta mums. see you soon.

    2013-05-06 | 19:16:21
    Bloggadress: http://mmafighter.blogg.se

Kommentera inlägget här: