mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Resan hit

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

Dag 2 här i Phuket börjar lida mot sitt slut (kl är strax efter 23.30). Men jag tänkte berätta lite om resan hit ner, vad jag gjorde igår och vad jag har haft för mig idag. 
 
Resan vidare från doha - Phuket gick bra och jag sov mestadelen av resan. Eller jag försökte iallafall, för det blev ingen djup sömn. Men det flöt på ganska bra och det var hyffsat bra mat på planet. (kycklinggryta med ris)
 
På flygplatsen i Doha så såg jag en kille som såg ut att vara i min ålder, han hade nästan likadan keps som mig och han reste själv. Inget mer med det, sen när vi klev på planet så hamnade han 2 rader framför mig. Vi pratade inte på resan. Men sen när vi var framme på flygplatsen i Phuket och hade hämtat våra bagage så stötte vi ihop med varandra igen och det visade sig att båda skulle till tiger muay thai. Så vi delade på en taxi till campen.
 
Killen heter Fabian, är 19 år och kommer från Schweiz. Han är riktigt schysst. Vi chekade in på campen tillsammans sen hängde vi ihop hela eftermiddan och kvällen och kollade in läget och käkade mat tillsammans.
 
Dag 2

Idag så träffades jag och Fabian på campen kl 9 för att äta frukost (jag bor 300 meter från campen, han bor på campen). Jag åt omelett med bland annat bacon och lök i samt toast vid sidan om.
 
Efter det så mötte vi upp en ur personalen som visade oss runt på campen och berättade lite viktig fakta om träningstider mm.
 
Efter det så beställde jag och Fabian en taxi, vi åkte till patong beach för att sola & bada. Vi var där ca 3-4 timmar sen åt vi pizza innan vi åkte tillbaka till campen.
 
 
Vi var båda trötta när vi kom tillbaka, man är inte helt återställd efter flygningen + att man inte är van med klimatet. Så vi försökte sova en stund på eftermiddan men det är väldigt svårt då det är så jäkla varmt. Jag fick iallafall 1 timmes sömn, alltid något.
 
 
När vi båda hade vaknat så träffades vi för att käka, vi gick längs med gatan vi bor på för att se vad som fanns. Vi hittade ett matställe där dom hade gratis buffe (thaimat). Riktigt gott! Tror det var för att ägaren fyllde år som maten var gratis den här kvällen.
 
Imorgon blir det sovmorgon, ska försöka sova ut lite.. Sen får jag se vad som händer!! Hoppas ni har det bra där hemma.
 
 
 
 

Kommentarer

  • thaimicke säger:

    kul att du är där.saknar thai redan.och bra att du fotar mat det vill jag se plus lite fight också går bra.

    Svar: Japp det är underbart här så förstår att du saknar det. Det kommer mer bilder både på mat och fighting och mycket annat. Kul att du läser bloggen// Gustav :)
    Gustav Karlbom

    2013-03-16 | 18:25:30
    Bloggadress: http://mmafighter.blogg.se

Kommentera inlägget här: