mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Om matchen + filmen

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

För er som vill se matchen innan ni läser vad jag tycker och tänker så finns den längst ner efter all text
 
Yes tänkte skriva lite om matchen, vad jag tyckte om den och så.
 
Matcherna började klockan 20 på kvällen och då skulle det först vara 7 thaiboxningsmatcher sen skulle MMA matcherna (4st) starta cirka kl 22. Jag var uppvärmd och klar till 22 men första matchen, som var min match startade inte förns efter 23. Så det var en seg väntan.
 
Om matchen

Jag är otroligt missnöjd med framförallt första ronden. Jag låste mig och det kändes som om jag var i en dimma och låg hela tiden 2 sekunder efter. Kroppen ville brottas med honom (eftersom det är det jag är van med), hjärnan ville slå och sparka men det blev kaos i hjärnkontoret och jag gjorde ingenting istället (förutom att åka med på massa onödiga nertagningar).. Så det kändes som jag fick onödigt mycke stryk på grund av nervositeten och klumpigheten som kom av den..
 
Det jag tog med mig från första ronden var att jag kunde få hans nacke/hals lätt.
Så inför andra ronden var målet att ta nacken/halsen och försöka strypa ut honom.
Andra ronden kändes bättre och att jag började komma igång lite mer. Men jag var fortfarande för spänd och nervös. Kunde inte ens slå riktiga slag..Men jag kontrollerade honom bättre den här ronden och precis som första ronden så var hans hals/nacke lätt att få. Så jag gick för att strypa ut honom hela ronden och tillslut så satt den där. Så det kändes skönt.
 
I övrigt så var det en cool känsla att kliva in i buren. Med alla som hejade, var ca 300 pers där så det var häftigt.
Även fast jag är missnöjd så vet jag att det här är bara början. Jag har inte tränat MMA länge alls, det var min första match med slag och sparkar och allt sånt. Jag vet att det kommer bara bli bättre härifrån, för första gången man gör något så är man aldrig bra på det (oftast). Samt att jag vet att jag kan bättre än såhär, det är därför jag är mest besviken..
 
 
Jag vet att jag har viljan att utvecklas och bli bättre så nu är det bara att träna stenhårt och kämpa härifrån.
En sak är säker iallafall, det här var inte sista gången jag klev in och fightades i buren. Det kan jag lova. 
Så mina tankar efter matchen är egentligen inte så mycket om själva matchen utan jag tänker mer att "det här är bara början".
 
Sen vill jag tacka min motståndare för matchen. Han var en stor och stark jäkel från Scotland. han var nog nästan 10 cm längre och 15 kilo tyngre. Så han var tung att möta samt att han var svår att strypa ut från stående eftersom han var längre än mig. Men vi snackade lite efter matchen och båda tyckte det var kul och ingen av oss hade några skador.
Fast idag är jag öm, lite här och var. Speciellt benet efter sparkarna.
 
Här har ni matchen
 
 
 
Nu ska jag gå och äta. Sen efter det blir det att bada lite i polen!

Kommentarer

  • Hans Karlbom säger:

    Hej Gustav
    Grattis Grattis har sett filmen som du säger första matchen avklarad jag säger mycket bra genomfört av dig det var ju en stor och stark motståndare på filmen låter det som att det är nästan bara scottar i hallen
    Bra och starkt av dig att avsluta som du gjorde
    Nu är det bara att njuta
    Återigen grattis Alla hälsar
    MVH
    Hans

    Svar: Tjena Tack så mycket! Ja han hade några fler i sin hejarklack, men det gjorde det bara extra härligt att vinna då. :)
    Hälsa tillbaka till alla :) // Gustav
    Gustav Karlbom

    2013-03-31 | 12:16:44
  • Henrik Björk säger:

    Grattis till vinsten Gustav! Kul att du gått din första match. Nu är det bara ösa vidare! Lycka till och ses i Sverige sen!
    Tränar Henke!


    Svar: Tack coach! Ja det var riktigt roligt. Fullt ös som gäller nu ;) Tack det gör vi. Är hemma den 11 maj så vi ses nog veckan efter det!
    Gustav Karlbom

    2013-04-05 | 07:00:32
    Bloggadress: http://Dynamixkoping.se

Kommentera inlägget här: