mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Muay thai!

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

Helluu

Igår hade jag väldigt svårt att somna efter träningen.. eftersvettades i flera timmar efteråt. Så idag sov jag ganska länge. Vaknade upp med en ganska bra träningsvärk i hela kroppen, blåmärken i pannan och öm i sidan på huvuden. Härlig känsla!! En stund efter att jag hade vaknat så gick jag och käka mat på campen tillsammans med Fabian, en annan schweizare (peter tror jag) och 2 tyskar som jag inte vet namnet på. Trevliga grabbar.
 
När vi käkat och snackat i ca 1 timme så skulle alla gå tillbaka till sina boenden för att sova någon timme innan kvällsträningen. För min del så blev det muay thai = thaiboxning.
 
Före träningen
 
Fick inviga mina nya boxningshandskar som jag köpt här nere, mycket sköna. Sitter som en smäck på händerna.
 
 
Passet i sig var ganska mycket basic, började med ganska lång uppvärmning. 20 min jogga runt mattan, efter det så la dom till snurra armarna, indianhopp, höga knän, spark i rumpan mm.
 
Efter det så var det teknikträning med sparkar, slag, armbågar och knän. Man körde 2 och 2 och jag körde mestadels med en dansk kille. (brottades mot honom igår så vi har fått lite kontakt)
Riktigt trevlig!
 
Efter det så var det 4 ronder med tränaren där man körde sparkar, slag, knän, armbågar. Mycket bra att få köra 1on1 så man fick lite teknik tips.
 
Mellan varje rond så var det 10 armhävningar.
 
Efter det så var det 4 ronder på säcken med olika kombinationer som dom visade först. (mellan varje rond 10 armhävningar)
 
Sen avslutade vi med lite olika styrkeövningar (med kroppen).
 
Det sista vi gjorde var att göra olika situpsvarianter i 10 min.
 
Totalt så var passet strax över 2 timmar. Träningen hölls utomhus så det var varmt som fan. Äckligt varmt. Första 1.5 timmarna gick bra men sen tog jag helt slut. Kändes som jag ville spy,gråta och ge upp (allt samtidigt). Men jag krigade på. Så det känns som jag underpresterade ganska mycket på grund av värmen. För passet i sig var egentligen inga svårigheter. Men man vänjer sig väl med värmen.
 (lagom tills man åker hem..)
 
Det var passet i stora drag, vi körde några andra grejer också men dom blir för svåra att förklara. Men jag tror det kommer gå bättre för varje thaipass jag gör i värmen. Det som inte dödar, det härdar.
 
 
Nu ikväll så käkade jag mat med med Fabian och den andre schweizaren (peter) på restaurangen där jag bor.
Dom skulle vidare till Patong och festa men det kände inte jag för.
Partysugna killar. Peter och Fabian.
 
Jag gick istället till en liten butik här i närheten och köpte det på bilden. (Vatten, godis och vätskeersättare)
 
 
Så nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på en film och äta lite godis. Imorgon är det vilodag, kanske ska ta en massage i morgon beroende på hur kroppen känns när jag vaknar.
Hoppas alla hemma isverige har det bra. Här är det toppen.
 

Kommentarer

  • thaimicke säger:

    bra att du kommit igång med träningen man kan ju inte såsa omkring hur länge som helst,och i april blir det ännu varmare så ha det skönt,här hemma blir det också varmare för var dag imorse bara -5.

    Svar: Nej exakt. Det känns skönt att vara igång! Ännu varmare..det va som fan..;) -5 låter inte så skönt, hoppas ni får lite värme snart så det blir vår. :)
    Gustav Karlbom

    2013-03-24 | 08:35:47
    Bloggadress: http://mmafighter.blogg.se

Kommentera inlägget här: