mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Moppetur

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

Idag hyrde jag och Fabian en moppe. Han körde och jag satt där bak. Vi åkte till patong beach eftersom dit kände vi att vi hittade efter att ha åkt dit med taxi några dagar tidigare.
 
Resan till patong var inga problem alls, men den Thailändska trafiken är lite läskig (tuta och kör). Samt att det är vänstertafik, vilket känns lite ovant.
 
Väl i patong så var vi på jakt efter rashguards (tajta långärmade tröjor som man har när man tränar MMA). Men efter ca 2 timmars letande (utan resultat) gav vi upp och gick tillbaka till våran moppe.
 
När vi kom dit så skulle vi låsa upp styrlåset och man var tvungen att låsa upp det först för att få i nyckeln i tändningen. Grejen var den att det var en nyckel till tändningen och en annan till styrlåset och nyckeln till styrlåset eller själva styrlåset var sönder trodde vi. För det gick inte att få upp.
Som tur är alla i Thailand väldigt hjälpsamma så det var jätte många som försökte hjälpa oss.
Men ingen kunde fixa det. Så vi fick helt enkelt försöka ta oss tillbaka till campen på något annat sätt.
 
Vi hörde om man kunde köra moppen och oss på en pickup tillbaka till campen, men det gick inte. Så vi lyckades stanna en tuk-tuk och övertala han som körde att köra hem oss och moppen i tuk-tuken. Efter mycket om och men så gick han med på det. Som tur var, annars hade vi nog stått där fortfarande.
 
Jag kan tala om för er att alla som såg oss med moppen i tuk-tuken fick sig ett gott skratt. Men det bjuder vi på.
 
Väl tillbaka på campen så visade det sig att vi hade fått fel nyckel till vårat styrlås. (det gick att låsa utan nyckel). Men att låsa upp med fel nyckel var svårare.
 
Nu har vi iallafall rätt nycklar till allt så vi har åkt lite nu på kvällen också. Sammanfattningsvis så har det varit en väldigt rolig dag som jag nog aldrig kommer att glömma. :)
 
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Ja det där ser onekligen rätt roligt ut ;-0 förstår att de skrattade!

    Svar: Haha ja. ;)
    Gustav Karlbom

    2013-03-21 | 17:32:32
    Bloggadress: http://mmafighter.blogg.se

Kommentera inlägget här: