mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Fightas på lördag!

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

Precis som rubriken lyder så ska jag fightas på lördag, i en amatör match i MMA.
Matchen är 3 ronder och varje rond är 3 min.
Reglerna är: Inga armbågar alls, bara knän mot kroppen (i stånde) så inga knän på backen.
Sen så har man lite tjockare handskar + benskydd i en amatör match jämfört mot en riktig proffsmatch där man har tunnare handskar och inga benskydd.
Men annars så är det precis som riktig MMA med slag, sparkar, nertagningar, ska bli grymt att testa på.
Så här ser handskarna ut:
och benskydden:
Min motståndare
Jag vet inte så mycket om honom. Men han är från Skottland. Han är lite längre än mig (7-10cm) och några kilo tyngre. Har blivit tipsad om att hålla fighten stående för han är bättre på backen än stående. Men jag har sett honom på grappling träningarna och det var inget som imponerade eller skrämmde mig. Men jag kommer börja stående, känna av fighten. Jag antar att han kommer försöka ta ner mig och då kommer jag blocka det och antingen trycka upp honom mot stängslet och börja slå och sparka. Eller så tar jag ner honom på sin egen nertagning och sen börjar jag slå. För så länge jag slår så kan han inte göra något mot mig. Men jag kommer avvakta första minuten och se vad han gör, låta honom göra misstagen och använda mig av det. Jag tror jag är både bättre och starkare så det här ska bli riktigt roligt. Jag är taggad!!  
Ska bli fint med BBQ efter matchen!!
 
 

Kommentarer

  • Tom säger:

    Beet the scotish down! bara han inte lyfter på kilten...

    Svar: Yes! haha jag får passa mig för det ;)
    Gustav Karlbom

    2013-03-28 | 12:25:47
  • thaimicke säger:

    äntligen lite blod svet o tårar eller knock out i första o givet i din fördel annas 3 straff varv runt phuket.

    Svar: Japp. ska göra mitt bästa, är riktigt taggad! :D (vill ju slippa springa straffvarv runt phuket..)
    Gustav Karlbom

    2013-03-28 | 16:00:38
    Bloggadress: http://mmafighter.blogg.se
  • Hans Karlbom säger:

    Hej Gustav
    Låter otroligt spännande , du är ju vältränad och taggad , det gäller att inte föivra sig men sammtidigt
    inte vara för passiv , du vet naturligtvis hur du ska lägga upp taktiken jag tror det går bra
    Vi håller stenhårt på dig
    Här i Sverge fortfarande kalla nätter men dagarna börjar bli soliga och fina för årstiden ganska mycket snö kvar på sina ställen
    Glad Påsk önskar Hans och Brith i Julita

    Svar: Tjenare! Japp, jag har en plan och följer jag bara den och kan hålla huvudet kallt så ska det nog gå bra!
    Okej hoppas snön försvinner snart och ni får lite riktig vårvärme. Här finns det värme så det räcker och blir över.. nästan för varmt att träna i.. men man vänjer sig lite mer för varje dag!
    Glad påsk på er också! // Gustav
    Gustav Karlbom

    2013-03-29 | 08:01:52
  • Micke Nilsson säger:

    Lycka till på matchen, spö skiten ur dom!

    Svar: Tack Micke! Lyckades strypa ut honom i andra ronden så det var skönt!! ;)
    Gustav Karlbom

    2013-03-30 | 15:29:37

Kommentera inlägget här: