mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Det rullar på

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

Det känns som att man börjar komma in i livet här nere. Mer och mer för varje dag. Man vänjer sig att vakna upp med grym träningsvärk och att se några nya blåmärken från dagen innan Ganska grym känsla på något vis, man måste nog vara lite knäpp för att gilla det. Man får nya kompisar varje dag och träningen går bra! Livet är bra just nu :)
 
På fredag så jag vara med i en grapplingtävling som heter nevertap asia III ( tredje upplagan).
 
 
Den hålls på campen jag tränar på (tiger muay thai & MMA), Matcherna är en rond på 5 min och på den tiden ska man få sin motståndare att ge upp genom lås och strypningar. Inga slag eller sparkar!! Skulle ingen ha avgjort matchen efter 5 min så avgör en domare vem som var bäst = vem som vinner matchen.

Ni kan läsa mer på deras hemsida: http://www.nevertap.asia/
Jag ska gå i viktklassen -95 kg i nybörjarklassen. Jag vägde mig igår, jag vägde 91-92 kg efter ett mål mat samt att jag hade kläderna på. Så viktklassen är inga problem.
 
Matcherna är på fredagen och går man vidare till final eller match om 3dje pris så är dom matcherna på lördagen.
 
Ska bli riktigt roligt och jag är grymt taggad. Ska bli kul att se vad det är för klass på motståndarna.. För det har jag ingen aning om. Men jag är redo att göra mitt bästa!
 
 
 
 

Kommentarer

  • thaimicke säger:

    när du krälar omking på golvet på fredag så äter vi påsk ägg o godis så fightas på du,o jag ser att du ej har långt till mama´´när du saknar mamma..

    Svar: Ät och njut av påskmaten ni så ska jag göra mitt bästa på mattan! Jag äter ikapp allt jag missat när jag kommer hem!! Haha precis, nära och bra ;)
    Gustav Karlbom

    2013-03-26 | 17:47:04
    Bloggadress: http://mmafighter.blogg.se
  • mamma säger:

    Kan du rigga kameran så vi kan följa matchen live?
    Hur som helst vi håller tummarna!!! Lycka till o Kämpa på!

    Svar: Haha live blir svårt.. men jag kommer be någon filma det så matcherna kommer upp på bloggen så fort det går. Både från grappling matcherna och mma matchen!!
    Gustav Karlbom

    2013-03-26 | 18:14:10
    Bloggadress: http://mmafighter.blogg.se

Kommentera inlägget här: