mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Submission wrestling

Kategori: Träning MMA/Boxning/Brottning

Heldag i skolan idag, så det blev 15.59 tåget hem och väl i kungsör så blev det direkt vidare till köping med bil för att träna submission wrestling kl 17.00-19.00
 
Var ett riktigt roligt sparringpass där vi körde en uppvärmning på ca 30 min med löpning, indianhopp, höga knän, spark i rumpan mm. 
 
Efter det så körde vi kullerbuttor, hjulningar, stå på händer och massa liknande saker. 
 
Sen var det äntligen dags för sparringen som var 6 ronder och varje rond var 10 minuter! 
Mellan ronderna var det vila/vattenpaus och partnerbyte.
 
Jag tyckte det både kändes och gick bra på sparringen, så det var kul. 
 
Efter det så körde vi rörlighetsträning och stretch. 
 
Kom hem från träningen ca 19.30 och klockan 20.10 så gick jag ut och gick i 1 timme.
 
Det kändes riktigt tungt att gå idag, var helt slut efter sparringen men det var bara att sätta en fot framför den andra och få det gjort!! 
 
 
Dagens mat

07.00 frukost 3 ägg / 2 mackor (var ganska stora, så blev bara 2 st idag) 
 
 09.30 Mellanmål proteinshake 
 
11.10 skollunch flygande jakob & ris. 
 
14.30 mellanmål proteinshake
 
16.30 kvällsmat köttgryta med potatis. 
 
Som vanligt så är lunchen 1/2 av det jag äter i vanliga fall och kvällsmaten är 1/3 del av det jag äter i vanliga fall. Som vanligt ingen mat efter 18.00.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: