mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Nytt schema!

Kategori: Träning Övrigt

Tjeenare!
 
Nu är träningsschemat som jag ska köra tills jag åker till Thailand den 14 mars klart. (Ca 6 veckor dit)
 
Schemat innehåller MMA,löpning och styrketräning. 
Det kommer se ut så här:
 
Måndag:  Löpning på dagen, styrketräning på kvällen
 
Tisdag: MMA på kvällen.
 
Onsdag: Styrketräning specialpass på kvällen.
 
Torsdag: Löpning på morgonen och MMA på kvällen. 
 
Fredag: Styrketräning på kvällen.
 
Lördag: VILA
 
Söndag: MMA på kvällen. 
 
 
Styrketräningen kommer vara helkroppspass och jag kommer köra 4x4 vilket innebär att jag kör 4 stycken set och 4 stycken repetitioner på varje set. 
 
Fokusen på styrketräningen kommer vara att bli snabbare, explosivare och självklart starkare.
 
Måndags & fredagspasset kommer se nästan lika ut men kör jag vanlig bänkpress med stång på måndagen så byter jag kanske ut den till bänkpress med hantlar på fredagen, bara för att få variation på samma muskelgrupp.
 Jag kommer alltså fokusera på samma muskelgrupper under måndagarna och fredagarna men med olika övningar. 
 
Onsdagen kommer vara ett special pass där jag kommer köra sånt som jag känner att jag vill/behöver köra och bli bättre på. 
 
Just nu ser onsdagspasset ut att bli: ruscher, nackträning, klättra rep (om möjlighet finns) samt underarmar.
 
Kommer skriva mer om vilka övningar som är med varje pass när jag har kört dom. 
 
Nu ser jag fram emot att träna hårt så jag är så redo jag kan bli när jag åker till tiger muay thai, Phuket.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: