mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

MMA sparring

Kategori: Träning MMA/Boxning/Brottning

Idag hade jag sovmorgon, som jag tog vara på och sov ut lite längre än vanligt. Gick upp kl 9 och då åt jag frukost och sen åkte jag och fixade pass inför Thailandsresan..Mitt gamla hade gått ut. 
 
Efter det så var det dags för skola och nu på kvällen har jag tränat MMA. 
 
MMA passet såg ut såhär i stora drag: 
 
Uppvärmning, jogga runt mattan och snurra på armarna, indianhopp, spark i rumpan, höga knän mm. 
Efter det så gick vi ihop 2 och 2 för att trä armar. Det körde vi några ronder varvat med några ronder skuggboxning emellan. 
Efter det så trädde vi i thaiklinch (mycket bra för nacken)! 
Avslutade uppvärmningen med 30 st av följande, armhävning, situps, knäböj och ryggresningar. 
 
Efter det så körde vi flera 3 minuters ronder på mittsar (stora "kuddar" man har på händerna och ner på armarna) 
Slå / sparka 3 minuter sedan hålla mittsar 3 min sen byte igen osv... 
 
Efter det så var det dags för stående sparring med slag och sparkar. 3 minutersronder här också och vi körde kanske 7-8 ronder totalt. 
 
När det var klart så körde vi 4 st 3 minuters ronder av submission wrestling. 
 
Sen var passet sluuuuut. 
 
Riktigt roligt pass men jag kände mig lite trött och oengagerad så det kändes som jag låg ett steg efter på sparringen och det är inte kul att känna att man får ta några onödigt smällar som man inte hade fått om man var "på hugget". 
 
Men det var ändå roligt för det känns som jag lär mig något nytt varje pass! 
 
 
Dagens mat
 
09.00 Frukost 2 ägg och 1 macka.
12.00 skollunch ris och kebabgryta. 
16.30 kvällsmat pasta med någon special korvgratäng.
 
Börjar bli riktigt sugen på att äta en stooooooor tallrik med mat!! Ska bli kul och se vad jag väger på söndag, hoppas verkligen att jag gått ner något/några kilon till. 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: