mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Måndag - Tisdag

Kategori: Styrketräning

Träningen rullar på väldigt bra, har haft fullt upp med skolan och träningen så bloggen har blivit lite lidande. 
 
Måndag

Första dagen i skolan efter lovet.. 
Maten såg ut såhär
 
07.00 Frukost. 3 ägg fördelat på 3 mackor
 
9.30 mellanmål ett äpple. 
 
11.30 skollunch korvstroganoff med ris (1/2 av det jag brukar äta)
 
15.00 mellanmål en liten skål med fruktsallad
 
17.45 kvällsmat hemmagjord pytt i panna. (1/3 del av det jag brukar äta)
 
Träningen på måndagen såg ut såhär. 
 
Slutade skolan tidigt så jag kom hem halv 1, tog det lungt då sedan kl 16.45 gick jag ut och gick.På ryggen hade jag träningsväskan så jag gick en lång sväng och hade gymmet som slutdestination. Kl 19.15 kom jag fram till gymmet vilket betyder att jag var ute och gick i 2 timmar och 30 minuter. 
 
Väl på gymmet körde jag följande överkroppspass. 
4x10 på alla övningar
 
Drag till hakan 45 kg
Bänkpress 95 kg
Chins i maskin fullt magg, nästa vecka blir det vanliga chins.
Dips 12.5 kg
Axelpress 22.5 kg
Liggande hantel utåt 10 kg
Rocky 10 kg
Var ett väldigt bra pass, känner mig stark trots att jag äter mindre än jag brukar. 
 
 
Tisdag
 
Heldag i skolan, åkte hemifrån 07.40 med tåget och åkte hem med 15.59 tåget.
 
Maten den här dagen såg ut såhär. 
 
07.00 frukost 3 ägg på tre mackor. 
 
10.00 ett äpple
 
11.30 skollunch potatis med panerad fisk och sås. 
 
17.00 kvällsmat kyckling med matvete och rostade solrosfrön. 
 
Träningen för dagen 
 
Idag kl 18 åkte jag in till köping för att testa på boxningsträning för första gången. 
 
Var väldigt roligt. 
 
passet såg ut så här i stora drag..
 
Lång uppvärmning
 
många ronder hopprep
 
med armhävningar/ situps mellan varje rond
 
Flera ronder på säcken med styrka emellan. 
 
Sen i slutet var det skuggboxning. 
 
 
När jag kom hem så gick jag ut och gick i en timme och 10 minuter.. 
 
Skriver mer sen
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: