mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Long time no see

Kategori: Styrketräning

Tjeena!!
 
Tänkte uppdatera er lite om veckan som har varit.
 
I måndags höll jag i 4 st crossfitpass på kvällen tillsammans med Jesper. Riktigt roligt, lär mig något nytt om träning/att lära ut varje gång jag är där!
 
Efter passet så tränade jag på bar-muscle ups och var riktigt nära på att klara det, i morgon blir det nya försök då jag ska hålla pass igen fast helt själv. 
 
På tisdagen körde jag ett styrkepass efter skolan och det såg ut som följande: 
4 set x 10 repetitioner av
 
Drag till hakan 42.5 kg
Brutalbänken
Bänkpress 90kg,92.5 kg, 92.5 kg och sista på 95 kg
 Chins i maskin, fullt magg. 
Dips 20kg, 22.5 kg, 22.5 kg och sista med 25 kg extra.
Stångrodd 60kg
Axelpress 22.5kg, 22.5kg, 25 kg och sista med 27.5 kg hantlarna. 
Liggande hantel utåt 12,5 kg
Rocky 10 kg 
 
Ett riktigt bra pass där jag kände mig riktigt stark fast jag tappat ganska mycket i vikt. Känner att det finns mer att hämta i framför allt bänkpressen och dipsen.
 
Onsdag, hade pyttelite ont i halsen när jag vaknade så gick bara 1h den dagen. + skolidrott. 
 
Torsdag helt vila då jag kände av halsen lite fortfarande. 
 
Fredag var jag helt frisk igen och var ute och gick i 2 timmar på kvällen. 
 
Lördag så var jag in till Eskilstuna och vaccinerade mig inför resan. Efter det köpte jag ett par nya löparskor. Sen åkte jag hem och invigde skorna. Gick först 1 timme på eftermiddan sen 2 timmar på kvällen.
 
 
 Riktigt sköna och snabba :)
 
Maten under veckan har sett ut såhär: 
 
07.00 frukost 2 ägg och 2 mackor
12.00 Skollunch 1/2 av det jag brukar äta i vanliga fall. 
17.00 kvällsmat 1/3 del av det jag brukar äta i vanliga fall. 
 
Tänker inte skriva vad jag ätit varje dag men det har varit vanlig husmanskost. Bara frukosten som varit den samma varje dag, annars så äter jag vanlig mat (det som serveras hemma och i skolan) i mindre portioner.
 
 
I kväll skriver jag om dagens invägning, nu ska jag iväg och träna!! 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: