mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

It's all over!!

Kategori: Styrketräning

Nu kan jag meddela att jag är klar med att gå ner i vikt. Idag när jag vägde mig så vägde jag 89.7 kg och då kände jag att jag var klar. Jag har klarat alla mina mål och är jättenöjd med vad jag åskakommit under dom här 4 veckorna. 
 
När jag startade vägde jag 103.4 kg och idag vägde jag 89.7 kg vilket innebär att jag gått ner 13.7 kg på dom här 4 veckorna. Riktigt bra om jag får säga det själv. 
FRÅN
TILL 
 
 
Idag så har jag hållt träningspass i crossfit lokalen mellan 10-11, var lika roligt som vanligt och det gick bra tycker jag.
 
Efter passet så tränade jag lite själv. 
 
Körde 4 set marklyft på 130 kg och 4 set fötterna till stången med variant.
Hade 10 minuter på mig att köra det så det var fullt ös och ingen vila emellan övningarna. 
 
Fötterna till stången varianten var som så att man hänger i stången och med raka ben sen så ska man gå från sida till sida.. Man kan tänka sig att fötterna kommer rita en O (cirkel). 
Kanske blir lättare att förklara med bilder.
 
 
 
 Körde 3 per sida sen 4 st vanliga raka fötterna till stången. Totalt 10 st per set. 
 
Ikväll ska jag äta lite godis för att fira att jag är klar!! :) 
 

Kommentarer

  • Hans Karlbom säger:

    Hej Gustav
    Det var bra att klara en sån viktminskning samtidigt som du tränar så pass hårt
    nu gäller det bara att kunna hålla vikten
    En fråga? hur är vktklasserna indelade i MMA matcher
    mvh Hans

    2013-01-29 | 06:57:59
  • Hans Karlbom säger:

    Hej Gustav
    Det var bra att klara en sån viktminskning samtidigt som du tränar så pass hårt
    nu gäller det bara att kunna hålla vikten
    En fråga? hur är vktklasserna indelade i MMA matcher
    mvh Hans

    Svar: Tjenare :)
    jaa precis, det är det som är det svåra. Men jag har räknat med att gå upp ca 2-3 kg nu när jag äter vanligt igen. Planen är att väga ca 93 kg när jag åker till Thailand.

    Angående viktklasserna så ser dom ut såhär i MMA.

    Flugvikt: 0 - 57 kg (0 - 125 lb)
    Bantamvikt: 57 – 62 kg (126 – 135 lb)
    Fjädervikt: 61 – 66 kg (136 – 145 lb)
    Lättvikt: 66 – 70 kg (146 – 155 lb)
    Weltervikt: 71 – 77 kg (156 – 170 lb)
    Mellanvikt: 78 – 84 kg (171 – 185 lb)
    Lätt tungvikt: 84 – 93 kg (186 – 205 lb)
    Tungvikt: 93 – 120 kg (206 – 265 lb)

    Vilket innebär att om jag skulle gå en match så skulle jag gå ner under 93kg så jag kan gå i lätt tungvikt och slipper tungvikt för då kan dom vara riktigt stora och tunga.

    Ha det bra! // Gustav
    Gustav Karlbom

    2013-01-29 | 06:58:01
  • Hans Karlbom säger:

    Hej Gustav
    Tack för svaret ja det är bara att hoppas
    att det flyter på som planerat och att du
    får vara frisk och skadefri
    Med vänlig hälsning,
    Hans

    2013-01-30 | 08:13:57

Kommentera inlägget här: