mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Invägning vecka 3

Kategori: Styrketräning

Tredje veckan med viktnedgång är klar, inför den här vägningen visste jag inte alls vad vågen skulle visa eftersom jag kände att jag hade tränat dåligt under veckan.
 
Klockan 10.00 var det dags att ställa sig på vågen och resultatet var bättre än vad jag hade trott. Vågen visade: 
 
 
92.7 kg!! 
 
Det innebär att jag har gått ner 95.8 - 92.7 = 3.1 kg sen invägningen för en vecka sedan. Känns riktigt bra. 
Totalt på 3 veckor så har jag gått ner från 103.4 kg till 92.7 kg = 10.7 kg. 
 
Ett av målen var var att gå ner 10 kg vilket jag har gjort nu men jag är inte färdig än, jag kommer försöka öka träningsmängden sista veckan för att komma under 90 kg på sista invägningen. Det är mitt mål tills nästa söndag, det betyder att jag måste gå ner 2.8 kg sista veckan. Nu jäklar ska jag ge allt sista veckan! 
 
Dagens träning & mat  

10.00 Invägning
10.00 - 11.00 morgonpromenad 
11.00 frukost 2 ägg & 2 mackor
13.45 lunch tacos 
16.00-17.30 styrketräning ( se passet nedan)
17.45 kvällsmat spagetti och köttfärssås
 
Styrketräningspasset körde jag i kungsör tillsammans med min bror och syster. 
Passet såg ut såhär, 4x10 av:
Drag till hakan 42.5 kg
Situps med vikt på pannan 20 kg
Bänkpress 92.5 kg, 95 kg, 95 kg och sista på 97.5 kg
 Chins kroppsvikt
Dips 20kg.
Stångrodd 60kg
Axelpress 22.5kg, 22.5kg, 25 kg och sista med 27.5 kg hantlarna. 
Liggande hantel utåt 12,5 kg
Rocky 10 kg
 
Var ett ok pass, sist jag körde det kändes bänken och dipsen lätta men idag var dom tunga..tråkigt .. Men istället var chinsen riktigt lätta, bara flög upp. Så nästa pass blir det lite extra vikt. 
 
Nu ska jag sova, imorgon blir en lång dag med promenad, idrott i skolan, träning och hålla crossfitpass. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: