mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Gå ner i vikt

Kategori: Träning Övrigt

 
Som jag skrev tidigare så ska jag gå ner i vikt inför Thailandsresan. För att orka mer (slippa släpa på onödig vikt) och att hamna i en mer passande viktklass.
 
Jag startade min viktnedgång den 1 januari 2013 och kommer hålla på som längst 4 veckor, alltså januari ut. Målet är att gå ner till ca 90-93 kg, vid starten vägde jag 103.4 kg i kalsongerna + strumpor.
 
Hur ska det gå till då?
 
Jag kommer äta samma mat som jag brukar men i fallande skala vilket innebär att frukosten är största målet, sedan ett mellanmål, lunch (1/2 av det jag brukar äta), mellanmål och till sist kvällsmat (1/3 del av det jag brukar äta) Sista målet äter jag innan kl 18, så ingenting efter det.
Tillsammans med träningen jag kör varje dag så kommer jag skriva ner vad jag äter varje dag. Se anledningen till det lite längre ner.
 
 
Dessutom så ska jag gå långa promenader/cykla för att hela tiden hålla förbränningen igång. Det är inte tempot som är det viktiga i tillexempel promenaden utan tiden man håller på, minst 1h. Det ska vara ett konstant malande. 
 
På söndagarna kommer det att vara invägning för att se hur det har gått i veckan. Märker man då att det inte gått som man velat så kommer man göra förändringar efter det. Mindre mat, gå mer till exempel.
 
För att kunna kolla tillbaka och se vad man eventuellt kan ändra på om det behövs så kommer jag skriva ner vad jag äter, hur mycket jag går osv.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: