mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Första passet!

Kategori: Styrketräning

Igår (måndag) så körde jag första passet på nya schemat. 
 
4x4
Övningarna var:
 
Drag till hakan 55kg
Situps 20 kg (4x10)
Bänkpress 105kg
Chins 15 kg extra
Dips 40 kg extra
Omvänd bänkpress 85 kg
Stången i hörnet 30 kg
Sittande hantelpress 30 kg
 
Avslutade med marklyft, körde 4 stycken repetitioner på följande vikter: 60,100,120,140,160,175 och avslutade med en repetition på 190kg. 
 
Passet i sig var bra och jag är nöjd med upplägget, tyvärr var inte jag så bra igår. Känner mig klen sen viktminskningen men ge mig en vecka med lite mat så är jag snart tillbaka där jag ska vara. 
 
 Som exempel så körde jag på mindre i bänken nu på 4x4 än vad jag brukar göra på 4x6. I alla "stora" övningar så som bänkpress, chins, dips, omvändbänkpress och marklyft så vet jag att jag har många kilon att hämta då jag ligger en bra bit under den vikten jag vet att jag klarar av. Men jag känner mig inte orolig, vet att jag kommer bli starkare varje vecka och när jag åker är jag förhoppningsvis starkare än någonsin. 
 
Så nu är det bara att kriga på. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: