mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

2013 - Mina planer

Kategori: Allmänt

Nu till en början under 2013 är det fokus på 1 sak. MMA resan till Thailand.
 
Jag åker den 14 mars och fram tills dess ska jag:
 
* Gå ner i vikt
* Fokusera träningen på MMA/boxning/brottning
* Styrketräningen blir mycket fokus på "fighting muskler"
 
Att gå ner i vikt är något jag gör för att hamna i en mer passande viktklass för mig samt att det är onödigt att ha extra vikt att släpa på.
 
Träningen blir så mycket kampsportsträning som möjligt och på gymmet blir det extra fokus på muskler som kommer få jobba extra mycket vid en träningsresa där jag kör 2 MMA pass om dagen. Så som nacken, armarna/underarmarna och bålen.
 
Efter resan till Thailand så får jag se vad som händer och vad jag kommer fokusera på.
 
Jag kommer hem den 11 maj och som jag ser det just nu så har jag två stycken alternativ.
 
* Satsa på fightingen eller crossfit. 
 
Men det beror helt på hur jag känner efter Thailandsresan, jag kanske märker att fighting inte är något för mig och att crossfit är det jag vill göra. Eller så är det något helt annat.
 
Under sommaren så kommer jag iallafall köra uppbyggnadsträning med mycket tung styrketräning. Sen får jag se vad som händer. Den som lever får se!
 
Stark som fan ska jag bli iallafall. Sen vad jag gör med styrkan visar sig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: