mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

2012 - Året som varit

Kategori: Allmänt

2012
 Jag tycker 2012 har varit ett väldigt bra år, framförallt våren, sommaren och en liten bit in på hösten.
Jag tränade riktigt bra hela våren, på sommaren körde jag ett nytt schema som gav väldigt bra resultat och direkt efter det gick jag på en riktigt tungt styrkeperiod som gav riktigt bra resultat.
 
Efter den styrkeperioden så var jag starkare än jag någonsin varit, det här var någonstanns i mitten/slutet på september.
 
Efter det hade jag problem med ryggen under en lång stund typ 6-8veckor, samt att jag inte körde efter mitt planerade schema där jag skulle fortsätta med styrkeinriktning.
Samtidigt i skolan så var det dags för 4 veckors praktik och jag lyckades få det på en crossfit box i Eskilstuna (Crossfit Eskilstuna)
 
Så istället så körde jag mycket crossfit, som jag tyckte var riktigt kul. Det utvecklade framförallt min kondition & uthållighet men inte min topstyrka. Jag lärde mig massvis om träning medans jag var där. Riktigt lärorikt. Efter min praktik där så har jag fått hålla crossfitpass på fritiden och det känns grymt kul. Lätt något jag skulle kunna tänka mig att jobba med.  
 
Om jag ser över hela året så har jag blivit mycket starkare på vikterna jag tränar på (4x6 vanligtvis) och i toppstyrka. Men jag har inte ökat speciellt mycket i topstyrka det senaste halvåret vilket känns tråkigt, men jag vet att den finns där om jag skulle fokusera mer på den.
 
Från testet den 20/2 - 12 till senate testet 29/12 - 12 (10 månader)  så har jag ökat:
 
25 kg i marklyft
17.5 kg bänkpress
11 st chins
26 st lyft på dockan
 
på mina maxlyft/maxreps
 
Så visst har jag blivit starkare/uthålligare när jag ser tillbaka 10 månader.  Så bara att fortsätta att kriga, ju mer man ger, desto mer får man tillbaka!
 
 3 Plus & 3 minus under 2012 som jag tar med mig/ tänker förbättra.
 
+ 200 kg i marklyft kändes grymt!
+ Crossfit Eskilstuna, min praktikplats gav mig väldigt mycket. Bland annat extra jobb!
+ Mig själv, för att jag är målmedveten och aldrig ger upp!
 
- Lite MMA. Det blir det ändring på 2013
- Skada (ryggen). Ska göra mitt bästa för att hålla mig skadefri 2013.
- Följde inte planeringen och då kan man inte förvänta sig samma resultat.
 
Det var mitt 2012, som jag anser var bra även fast det var lite knackigt på slutet.
 
Nu ser jag fram emot 2013!!!
 
Vad som händer då och hur mina planer ser ut under 2013 hade jag tänkt att skriva om i nästa inlägg.
 
 
it's all over!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: