mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Fullt upp.

Kategori: Styrketräning

Tänkte sammanfatta veckan som varit hittills (mån & tis), hur det har gått och vad jag har tränat.  
 
Måndag
 

I måndags körde jag styrketräning med Pontus. Det är skönt när han jobbar förmiddag så han kan träna med mig på kvällarna för det är så mycket roligare att ha någon att snacka med under passet. 
 
Jag körde 4x4 (4 set, med 4 reps varje set) på följande övningar:
 
Drag till hakan
Situps med vikt på pannan (4x10)
Bänkpress 
Chins 
Dips 
Omvänd bänkpress 
Stången i hörnet 
 
Styrkan kändes mycket bättre än förra måndagen när jag körde samma program så det känns skönt att den börjar komma tillbaka. Men det är fortfarande en bit kvar till dom vikterna jag "ska" ligga på när jag kör 4x4. Men det kommer. 
Kände mig mör i axlar och rygg efter MMA passet på söndagen så skippade axelpressarna och marklyftet islutet. 
 
 
Tisdag
 

Igår så var det dags för MMA träning igen, så det var bara att packa MMA grejerna för att åka in till Köping.
På passet så tränade vi mycket på sparkar och även en del lås på backen, bland annat kimura ( låset heter så och är ett axellås) Sen körde vi positionsbrottning i slutet vilket innebär att man inte kör några lås eller försöker avsluta matchen. Istället så känner man mer på varandra och hittar olika positioner helt enkelt. 
 
Vi avslutade passet med 5 stycken 1 minutsronder och varje minut körde man olika styrkeövningar. Dom vi körde var burpees, utfallssteg, armhävningar, situps och plankan. När vi kört burpees i en minut så böt vi direkt till utfallssteg osv tills alla 5 övningar var klara. Efter det så va stretchade vi sen var det slut för idag. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: