mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Varmt och kvavt

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

Nu har det vart några dagar med riktigt varmt och kvavt väder. På kvällarna så har det oftast regnat och åskat. Men det är ganska skönt faktiskt, för då blir luften mycket bättre.
 
Men det är så pass kvavt och fuktigt ute att kläderna inte torkar efter man tränat i dom.. Fast så fort solen tittar fram så torkar det fort.
 
Jag har känt mig lite rasslig i halsen (EJ ONT) på morgonen dom senaste dagrna så har tagit det lungt och bara kört grappling på kvällarna och nu mår jag mycket bättre så det är skönt.
 
Idag så var det Roger Huerta som höll i grappling passet. Vi körde mycket drillar med olika sorters armtrianglar. Vi avslutade som vanligt med grapplingsparring den sista halvtimmen (5 ronder på 5 min vardera med 1 min vila mellan varje rond).
 
Det kändes jätte bra på sparringen. Jag har lyckas snappa upp saker som vi har gått igenom föregående veckor och börjat få in dom i mitt "game". En del grejer kommer bara upp i huvudet att jag borde göra det, men då kan det vara försent. Men det känns ändå som ett steg i rätt riktning att jag börjar tänka på vad jag kan göra och att i vissa lägen känna att jag har flera alternativ. Så det är bra.
 
På lördag så är det 1 vecka kvar till nästa BBQ beatdown och jag har skrivit upp att jag vill fightas (MMA) igen. Så hittar dom en motståndare i hyffsat rätt vikt så kommer jag att fightas då. Så det är bara att hålla tummarna att dom hittar mig en motståndare.
 
Förutom att träna på dagarna så är det mycket poolhäng, ätande och att umgås med sköna människor från världens alla hörn.
 
Jag och Fabian gömmer oss för solen..
Iste är aldrig fel i den här värmen!
 
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Mmmmm vad skönt det såg ut med lite poolhäng och en kall iste :-) Har de kall watermelonjuice också? och bananpannkaka? och fried rice? Oj vad Thailands sugen jag blir!!

    Svar: Mamma dom har allt du kan tänka dig här nere ;)
    Gustav Karlbom

    2013-04-18 | 18:12:53
    Bloggadress: http://mmafighter.blogg.se
  • Oskar Zetterlund säger:

    Hoppas du får en motståndare nu då så man får se dig i ringen igen!:) längtar tills nästa film!:)

    Svar: Jaa det hoppas jag med! Skulle va kul att avsluta med en match innan man åker hem igen ;)
    Gustav Karlbom

    2013-04-18 | 18:33:17
  • Hans Karlbom säger:

    Hej Gustav
    Ska bli spännande och se om de får tag i någon i din viktklass som ställer upp
    När blir det klart i så fall?
    Vi är många i Sverige som följer projektet med stort
    intresse
    Hälsningar från Julita
    Hans o Brith

    Svar: Tjaa :) Ja jag hoppas verkligen att dom hittar någon. Man kan anmäla sig fram till samma dag som tävlingen (lördag) om man vill, men det borde vara klart senast onsdag-torsdag för man vill ju gärna ha lite tid att göra sig mentalt redo på den motståndaren man har. Men jag ska prata med tränaren i morgon och se om han har hittat någon!
    Soliga hälsningar från Thailand!
    Hälsa alla & ha det bra! // Gustav
    Gustav Karlbom

    2013-04-19 | 21:20:50

Kommentera inlägget här: