mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Songkran

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

Nu i helgen så har det varit songkran firande. Vi tjuvstartade redan på fredagen (dagen innan det börjar). Vi laddade våra vattenpistoler och gick runt och sköt på folk som var ute. Det var riktigt roligt, man blir som ett barn på nytt igen.
 
 
Mitt vapen, man hade behållaren på ryggen. Den var faktiskt riktigt bra.
 
På lördagen så drog det igång på riktigt. Det var folk med vattenpistoler, hinkar, kastruller och vattenslangar överallt. Alla redo att skvätta vatten på varandra. Det var kul att se hur det var både äldre och unga som var med i vattenkriget. Här kommer det lite bilder.
 
Funkar bra att kasta vatten med! :)
 
 
 
Fin keps efter en heldag med vattenkrig (och folk som kastade typ mjöl/bebispuder)
 
 
 
Idag var det samma visa igen. Ladda upp vattenpistolerna och ge sig ut på gatan. Man hinner i princip bara gå utanför dörren innan det är någon som sprutar/kastar vatten på en.
 
Här kommer lite fler bilder från idag.
Cooola grabbar!
Jennie får lite "ansiktsbehandling"..
 
Bananpannkaka med coklassås och chokladglass :)
 
För att avsluta det här inlägget så kan jag säga att jag har haft en riktigt rolig helg. Songkran slår det svenska nyårsfirandet lätt!!! Riktigt kul.
 
Imorgon är det träningsdags igen, det ser jag fram emotl!
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Tur du har vattentät kamera :-)

    Svar: haha jaa.. ;)
    Gustav Karlbom

    2013-04-14 | 16:56:18
    Bloggadress: http://mmafighter.blogg.se
  • Oskar Zetterlund säger:

    bara genom att se bilderna så blir jag skitsugen att dra till thailand haha :)
    känner mig som ett barn på julafton :)

    Svar: Haha jaa livet är underbart här nere. Trivs som fisken i vattnet :)
    Gustav Karlbom

    2013-04-16 | 11:01:18
  • Hans Karlbom säger:

    Hej Gustav
    Kul att se att det inte bara är träning verkar roligt med
    songkran lite sugen att åka dit nästa år
    kanske det finns någon pensionärsserie att träna i
    på tiger för mig ha ha annars nöjer jag mig med
    vattenpistol
    Ha det bra
    hälsar vi i Julita

    Svar: Hej :) Ja songkran var en riktigt rolig och häftig upplevelse. Så det är något jag rekommenderar att man ska uppleva på plats :) Haha du kan nog träna du också, annars är det ju ganska kul att bara skvätta vatten på folk haha :)
    Hoppas ni har det bra hemma i Sverige och att våren har kommit till er! // Gustav :)
    Gustav Karlbom

    2013-04-16 | 18:07:15

Kommentera inlägget här: