mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Fredag, lördag & söndag

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

Tjeenare!
I det här inlägget så hade jag tänkt att skriva om vad jag har gjort i helgen.
 
I fredags så körde jag grappling på kvällen. Jag var inte alls taggad, tränaren var lite sen och jag tänkte jaja det är bara att bita ihop och köra när han väl dök upp.
Vi hade en ny tränare (Stuart Cooper) i fredags för jag tror Wiktor är sjuk eller nått. Men med en ny tränare så kom också ett nytt upplägg och nya övningar så det var faktiskt riktigt roligt. I slutet körde vi en övning som gick till på följande vis, tränaren valde ut 4 stycken som skulle ligga på rygg och dom andra skulle stå på ett led.
Sen gick dom i ledet fram till en varsin person som låg på golvet och där skulle den personen starta i closed guard ( se bild)
Målet var att ta sig ur hans guard eller få honom att klappa. Samtidigt som killen på rygg skulle försöka hålla closed guard eller försöka få den andra killen att klappa (ge upp) eller ta hans rygg  eller göra ett svep så han hamnar uppe på den andra (i överläge alltså).
Lyckas killen på rygg få den andra att ge upp så stannar han kvar. Lyckas utmanaren få den andra att klappa eller passera guard så blir det han som stannar istället.
 
Det som var kul var att tränaren valde ut dom han kände till och visste var bra att starta på rygg. Vi andra blev utmanarna. Vi var kanske 14 stycken totalt så 10 utmanare som hela tiden hoppade in så fort någon var klar med sin kille. Jag lyckades få min kille att klappa ut nästan direkt så jag tog hans plats, sen stannade jag där resten av tiden. Jag hatar att vara på ryggen men jag klarade mig riktigt bra, jag klappade ut motståndare efter motståndare. Tillslut så blev det så att dom i ledet försökte undvika mig och välja någon av dom andra på backen för att ha större chans. Tränaren var riktigt imponerad och hejade på mig hela tiden så det var jätte kul. 
 
På sparringen så var jag ganska trött sen men det gick ändå hyffsat.. tränaren försökte hjälpa dom andra med olika tips för att vinna över mig. Men jag vann ändå. Tillslut så gav han upp med det och sa att dom här grejerna hade funkat på nästan alla men inte den här killen..Han sa " This guy is a fucking beast".. haha så det var väldigt roligt att höra. Det var nog min bästa träning sen jag kom till thailand. Det kändes grymt bra.
 
Lördagen
På lördagen så chillade jag i polen tillsammans med Jennie, Gloria och James.
 
 
 
 
På kvällen så åkte vi (Jennie,Gloria & James) + Andrew, Sandro och Nicklas till Patong. Vi tog 2 taxi bilar dit. Jag, Sandro och Nicklas i en och dom andra i den andra.
Våran taxi åkte efter den andra men på något sätt lyckades han tappa bort dom och vi lyckades inte hitta dom när vi kom fram heller. (nej vi hade inga nummer eller något att ringa dom på). Så kvällen för mig, Sandro och Nicklas blev inte som vi hade tänkt. Vi ville ju hänga med hela gänget. Men eftersom ingen av oss drack alkohol den kvällen så så åt vi pizza på pizza company och satt och snacka skit istället.
 
Söndag
Eftersom det blev ganska sent på kvällen innan så blev det att man sov länge. Sen möttes några av oss som var till patong upp för att bada lite i polen sen gick vi och käka pizza. Pizza är ju gott!
Efter det så åkte vi till en nattmarknad och kolla runt där i några timmar. Sen vid 22.30 så åkte vi hem för att sova. Här kommer några bilder från kvällen.
Min coola crazy frog hjälm som jag fick låna. Ja min näsa är jätte röd, men jag fick en smäll på den så den är lite öm. + solbränd ;)
 
 
 
Gräshoppor och larver är ju gott..
 
 
 
Ja det var det jag gjorde den här helgen. Det var en rolig helg.
Nu är det måndag = träning!!
 
 
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Härliga bilder!
    Förrutom den där du äter gräshoppor och larver.
    Men vi har en stor myrstack här i Fiskarbacken, om du blir sugen :-)

    Svar: Ja vi får väl se hur god maten är när jag kommer hem! Tur att myrstacken finns där i nödfall ;)
    Gustav Karlbom

    2013-04-25 | 11:23:25
    Bloggadress: http://mmafighter.blogg.se

Kommentera inlägget här: