mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Fighten!

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

Tjeenare!
Igår var det BBQ Beatdown 59. Jag hade nästan gett upp hoppet om att hitta en motståndare, men jag var förbi campen vid 16 tiden på lördagen och då hade dom hittat en motståndare till mig. En kille från Australien.

Jag visste inte så mycket om min motståndare förutom att han vägde 82-83 kg (jag väger 86 kg) och körde mycket crossfit och att han var stark sa dom. Sen att han hade en del muaythai och MMA träning med sig.
 
Matchen startade, jag gjorde en dålig nertagning, vi kom upp i stående igen. Jag gjorde en ny bra nertagning och vi stannade kvar där nere på backen. Efter lite brottning på backen så passerade jag hans guard. Han vände sig då så han gav mig ryggen. Så då slank min arm in runt hans hals och jag ströp ut honom! Skön känsla.
 
Så här i efterhand så gick den här matchen väldigt lätt och smidigt. Jag klarade mig bra undan skador och känner mig pigg idag. (Förutom ett litet blåöga).

 Film på matchen och bilder kommer komma upp på bloggen så fort jag får dom av min kompis. Förhoppningsvis senare idag.
 
Här är en bild från efter matchen!!
Sånt som händer, om några dagar ser jag ut som vanligt igen!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: