mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Brooottning.

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

Helluuu
 
Idag har jag tränat MMA (med inriktning på brottning) Så vi körde mycket brottar grejer om hur man ska röra sig på backen, ta sig upp mot väggen på enklaste sätt när en motståndare försöker hålla ner en. Det är väldigt svårt att förklara vad vi gör på passen men på tisdagar och torsdagar så är det MMA med inriktning på brottningsteknik / ground and pound. Det är väldigt mycket teknik där man bygger på mer och mer saker och lär oss försvara det vi lär oss och sätta upp nya grejer om det första inte skulle funka osv.
 
Måndagar & fredagar så är det MMA sparring på MMA passen.
Onsdagar så är det bara brottning på MMA passen.
(skriver mer om dom passen en annan dag.)
 
Tränaren på MMA-passen är Brian Ebersole (Fightas i UFC) och har brottning som bakgrund. Han är en riktigt bra tränare som verkligen förklarar och förenklar allt i minsta detalj tills man kan det sen bygger han vidare. Man märker att han har väldigt mycket erfarenhet så jag försöker snappa upp så mycket jag kan. Han är dessutom väldigt rolig så honom gillar jag!
 
Efter det passet så körde jag SW. Bra och roligt pass med uppvärmning, stretch, teknikträning och sen SW sparring i slutet. Det gick bra. Värmen här nere + att man kör stretching och håller igång har gjort att jag känner mig vigare än förut. Får upp båda fötterna bakom huvudet utan problem. Ska fixa bild på det någon dag.
 
Efter passet så gick jag hem och duschade och tvättade mina träningskläder..Sen träffades jag och Jennie för att käka mat. Så jäkla gott med mat efter en dag med träning. Kunna sitta ner och äta och känna att man har gjort sitt för dagen. När vi hade ätit klart så skulle Jennie handla lite saker så jag följde med på en liten promenad till 7/11. Där köpte vi glass som vi åt på vägen hem. Smarrigt!
 
Nu ska jag ta och sova så man är redo för en ny dag med träning i morgon. :)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: