mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Torsdag - lätt teknikpass

Kategori: Träning Crossfit

På onsdagskvällen var jag med Jesper på kvällen när han höll crossfitpass för handbollslag, väldigt roligt att vara med och se hur det går till, vad man ska tänka på med mera!
 
Efter att han/vi hade hållt pass så skulle Jesper vara kvar och köra lite träning (lite bänk mm) så jag frågade om jag också kunde vara kvar och träna lite och visst kunde jag det! Jag körde bara lite lätt, övade bland annat lite tekniker på kipping pullups.
 
Skönt att få en timme att gå innan man gick och duscha så inte väntan på tåget blev så lång!
 
Torsdag
På torsdagen var vi båda lite slitna så vi passade på att köra ett lungt pass med fokus på teknik i knäböj.
Jag är väldigt stel i knäböjsmomentet så vi körde mycket rörlighetsövningar och annat för att få mina knäböj att bli bättre.
Jesper filmade när jag gjorde mina första knäböj, några under passet och sen i slutet och man kunde se en stor skillnad ju längre passet gick. Det blev bättre och bättre hela tiden. Det känns väldigt roligt att träna med Jesper för han är väldigt kunnig och jag försöker komma ihåg så mycket som möjligt av det han säger för att kunna använda det när jag behöver det sen. För jag skulle gärna vilja jobba som PT eller liknande inom träning och Jesper är en perfekt person att lära sig så mycket som möjligt av för han är som sagt väldigt kunnig och duktig på att lära ut.
 
På lördag ska Jesper vara med på DM i tyngdlyftning, om jag har tid så åker jag nog in och kollar och hejjar på! Det kan nog vara nyttigt att kolla på för att se vad man ska tänka på när det gäller OL- lyft. Man lär sig väldigt mycket på att bara kolla och studera samt att det kan ge lite motivation och träna hårt och bli bättre på dom olympiska lyften då dom är helt nya för mig.
 
 
 
 
 
// Gustav

Kommentarer


Kommentera inlägget här: