mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Styrketräning

Kategori: Styrketräning

Måndagens andra pass blev som planerat styrketräning. Det kändes väl varken bra eller dåligt utan mer som en dag på "jobbet".
 
Det var jag,pontus,tom och jimmy som möttes upp kl 18 för att köra våra olika scheman. Mitt pass såg ut som följande:
 
Uppvärmning: Testcykel, sedan lite andra övningar för att komma igång. Bland annat snurra armarna, armhävningar, väderkvarnen mm.
 
Sen drog passet igång.
 
Drag till hakan 4x6  50kg
Bänkpress 4x6 105 kg
Chins 4x6 på KV.
Dips 4x10 på KV
Omvänd bänkpress 4x6 77.5 kg
 
KV= kroppsvikt
Omvändbänkpress = Du ligger på mage på en upphöjd bänk, du har stången under bänken, bänken ska vara så pass högt upp att du kan ha stången i luften när du håller i den med raka armar, sedan ska du dra stången mot bröstet tills du har nuddat under sidan på bänken. Sedan ner på raka armar igen. Det var en repetition. Tar väldigt bra på övre delen av ryggen. Glöm inte bort att om man tränar framsidan så måste man träna baksidan.Man kan inte bara köra bänk,bicepscurl och mage som många gör.. DISCOOOO ;)
 
Jaja åter till passet det började bra men då vi alla var lite trötta så blev det lite oseriöst med mycket skratt och det tog en jäkla tid.. så körde utan vikt på chinsen och dipsen.. annars hade jag vart kvar där fortfarande.
 
Såg ett klipp på youtube där det var en kille som stog på en pilatesboll och körde knäböj.. Så jag var självklart tvungen att testa, att bara stå på den gick utmärkt, de va inga större problem. Så försökte mig på några knäböj och jag lyckades med några väldigt skakiga. Så de blir det att träna på så dom sitter perfekt. Sen blir det ett ben och varför inte lära sig att stå på händer på den hahaha... nejdå börjar med vanliga knäböj sen får ja se vad som händer, den som lever får se! ;)
 
Nu blir det att äta lite kyckling med ris sen sooova. :)
 
// Gustav
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: