mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Pass 2 måndag

Kategori: Styrketräning

På kvällen så var det dags för styrketräning.
Jag var inte speciellt taggad då jag var trött sen passet på dagen + att tåget var försenat så jag kom inte hem som jag skulle så det blev lite struligt med att hinna äta...
 
Körde passet tillsammans med Pontus, det såg ut som följande:
 
Uppvärmning, testcykel samt lite armhävningar mm. + några uppvärmningsset.
 
Övning  Set x reps  vikt
 
Drag till hakan 4x6 - 50 kg
Bänkpress 4x6 - 105kg
Chins 4x6 kv + 10kg
Dips kv + 1x6 - 20 kg, 1x6 - 25kg 1x6 - 30 kg, 1x6 - 32.5 kg.
 
Skulle kört några hantelövningar oxå men kände mig allt för hungrig och seg för det. Hade tänkt att köra med 20 kg extra på dipsen men eftersom pontus härjade med mig så var jag tvungen att öka lite.. gick hyffsat, så är glad att han pressade mig!
 
Efter passet var de bara att duscha, trycka i sig massa mat och sooova!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: