mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Onsdagens träning!

Kategori: Träning Crossfit

Heeeeej :)
 
I onsdags hade jag det garanterat tyngsta träningspasset på länge. Passet utspelade sig i crossfit lokalen och det var Sussane som höll i det.
 
Uppvärmning
Vi körde rodd intervaller samt lite med "rullarna", vet inte vad dem kallas men man rullar över dom för att massera musklerna!
 
Intervallerna såg ut som följande:
2 min fullt ös
30 sek vila
2 min fullt ös
30 sek vila
2 min fullt ös
30 sek vila
2 min fullt ös
 
Tror jag kom någonting på 2800m, hade velat komma upp till 3000m. Men än så länge så kändes allt OK.
 
Vi går vidare i passet och hon frågar om jag kan göra dips i ringarna..hmm tänkte jag, några stycken klarar jag nog så hoppade upp och gjorde 5st och då sa hon va bra då vet jag vad vi ska köra idag. Okej tänkte jag lite funderande.
 
Passet såg ut som följande
 
21 Pullups
21 Ringdips
15 Pullups
15 Ringdips
9 Pullups
9 Ringdips
 
På tid!
 
Det var grymt tungt, pullupsen gick bra och var rena vilan jämfört med ringdipsen. Började med att göra 2st 6or i dipsen = 12st , sen gick jag över till 3or och gjorde 3st set. 3x3 = 9... 12+9 = 21.. som sagt så gick pullupsen bra och jag kunde göra alla i en följd. Men sedan var det tillbaka till dipsen igen och nu försökte jag bara göra så många som gick varje gång jag försökte, det blev mellan 2-4 st tills jag kom upp i 15 sammalagt. Sista dipsen körde jag 1-2 st varje gång och kämpade mig sakta men säker upp till 9 st och äntligeeeen var det över.
 
Det kändes som att jag höll på i flera timmar för det var riktigt tungt, jag fick tiden 13 min och 36 sek. Har inget att säga om tiden direkt eftersom det var första gången jag gjorde ringdips så det enda bra med tiden är att jag har något att slå nu!!
 
Skriver det här inlägget idag (fredag) och träningsvärken sitter i än, men börjar lätta lite vilket är otroligt skönt! Har haft träningsvärk i hela kroppen efter det här passet känns det som och vanliga dips går inte ens att jämföra med ringdips, det är som en helt annan övning.. testa den ni som inte gjort det, riktigt tungt men bra! :D
 
// Gustav
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: