mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Ny vecka, nya träningspass!! :D

Kategori: Träning Övrigt

Tjeenare !
Har fixat lite med mitt nya träningsschema som jag kommer köra under praktiken, blir ca 5 pass crossfit, 2 styrkepass och 2 MMA.
Jag fick som uppgift av Jesper att göra mina egna CF-pass så har tänkt att köra:
1pass med fokus på bål&ben
1 pass med fokus på överkropp
1 pass med fokus på tekniker, knäböj, olympiska lyft mm. (blir ett lite lättare pass)
1 pass som är mer konditionsinriktat. Antingen med löpning eller rodd intervaller.
1 pass som är inriktat på gymnastikövningar. Ringar, repklättring tex.
Blir att gå igenom mer med Jesper i morgon och se om han har något han tycker jag ska lägga till/ta bort. För jag har vissa övningar jag vill ha med på dom olika passen, men måste kolla med honom och se vad han tycker.

Styrketräningen blir mestadels tunga basövningar. Ena dagen tex. Bänk,axelpress,chins dips och andra dagen marklyft och knäböj.

Hoppas ni har haft en trevlig helg!! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: