mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Snart är det helg!

Kategori: Träning Crossfit

Tjeenare!
 
Kan börja med att säga att jag har haft ont i halsen sedan i tisdags, så det blev ingen MMA träning då!
 
På lunch passet på onsdagen så körde jag och jesper stretch i 1.5 timmar eftersom jag var lite krasslig och han hade vilodag.. Efter passet kände man sig stelare än någonsin och benen ville nästan ge vika..
Men sedan när det var dags att hålla pass på kvällen så kände båda att vi var riktigt mjuka och fina i hela kroppen. Skönt!! :)
På onsdagen så höll vi pass för Eskilstuna United DFF, sedan var det göksten juniorer och sedan gökstens a-lag. Riktigt roligt att hålla pass, lätt något jag skulle kunna tänka mig som jobb.
När passen var klara stannade jag kvar och körde lite styrketräning, hoppade över konditionsdelen pga lite halsont. Ville helt enkelt hålla ner pulsen.
Jag körde front squats, axelpress och drag till hakan. Kommer inte ihåg dom exakta arbetsseten, men jag körde 3or så låg ganska tungt.
Sedan åkte jag hem med 21.50 tåget så när man kom hem var man riktigt slut. Bara slänga i sig massa mat sedan sova.
 
Torsdagen körde jag också styrka, blev bänkpress. Körde några set upp till 105 kg sedan gick jag tillbaka ner till 85 kg och körde explosiva lyft. Man tog ner stången på bröstet öch stannade av sedan full kraft uppåt. Så snabbt man kunde.  
 
Idag har vi haft en kille som heter Johan här, han satsar på att ta sig till Crossfit Games 2014 så Jesper fungerar som hans tränare och ger honom tips och liknande.
 
Idag kändes halsen bättre men inte helt bra så körde inget pulshöjande. Det jag körde var marklyft och stretching.
Marklyften såg ut som följande, körde 3or:
10 st på 60 kg
10st på 100kg
6st på 120kg
3st på 130 (första arbetssetet)
3st på 145 kg (ville inte höja till nästa arbetsset direkt)
3st på 155 kg (2a arbetssetet)
10 st på 166 kg ( 3e och sista arbetssetet, där ska man göra så många man kan. Men minst 3st.)
 
10 st på 166kg kändes riktigt lätt och jag gjorde dom med bra form, hade nog kunnat "grisat" upp 2-4st till utan problem men jag kände att jag var ganska nöjd med 10 st och jag ville inte lyfta några fler bara för att, fast med sämre teknik. Ska bli spännande och se hur många det blir på 175 kg nästa vecka!
 
Snart blir det att gå till tåget, det går 15.59.. Sen är det helg.
 
På Söndag blir det heldag i Eskilstuna med crossfit utbildning! Kul som fan! :D
 
Trevlig helg!!// Gustav
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: