mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Måndag pass 1 - CF

Kategori: Träning Crossfit

Tjeena:)
Vaknade i morse, åt frukost, surfa runt lite på datorn och såg då att Jesper var sjuk så jag skulle få hålla passet idag på lunchen.
Så taggad för att hålla pass åkte jag in till etuna, hämtar nyckeln till lokalen och börjar förbereda för dagens pass. Samtidigt så håller jag túmmarna för att någon ska dyka upp och vara träningssugen, för det brukar vara lite si och så med närvaron på lunchpassen.
Men kl 12.05 alltså 5 min efter att passet skulle ha startat gav jag upp hoppet, jag skulle få träna själv idag. Tråååkigt...men det var bara att köra på!
 
Mitt egen gjorda pass med fokus på bål&ben såg ut som följande:
 
Uppvärmning
Roddmaskin 500m
Sedan lite övningar så som: grodhopp,kullerbyttor, utfallsteg och lite annat tills jag var ordentligt varm.
Körde lite uppmjukning av kroppen på foam rollern sedan körde jag några olika stretch/töjnings övningar med hjälp av gummiband.
 
Teknik
Gick sedan på lite teknikträning på thrusters, eftersom jag är ganska ny på den övningen.
Jobbade mig uppåt i vikt sedan neråt igen för att hitta en lämplig vikt under dagens WOD.
Plockade även fram boxarna och "hoppade in mig" lite för att se så allt kändes bra.   
 
Sedan var det dags för the workout of the day, Gustav special.
 
3 varv på tid av:
 
10 thrusters 45kg
12 Toes to bar / fötterna till stången.
10 boxhopp 60cm
6 ryggresningar på golvet.
 
Tiden blev 5 min och 24 sek.
 
Innan passet kände jag mig taggad men sen när de inte dök upp någon och jag fick träna själv så tappade jag lite av gnistan att träna hårt, fick aldrig tillbaka gnistan under passet trots bra musik.. Hade verkligen behövt någon där idag som kunde skrika och pusha mig, för de kändes verkligen som att jag gick på halvfart hela passet..
Men men.. bara äta, sova en stund och börja tagga om till kvällens träningspass som blir styrketräning (överkropp).
// Gustav
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: