mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Lätt som en plätt!

Kategori: Träning Crossfit

Hade ju som mål den här veckan att jag skulle klara 1 muscle up i ringar, för jag kände att jag var på G med dom igår. Hela kvällen igår tänkte jag på utförande och teknik i en muscle up.
 
Det här är en muscle up för er som inte vet: http://www.youtube.com/watch?v=w5uahNcZzGY
 
Så idag när jag testade att göra en så satt den helt plötsligt, skönt!! Det är ju ganska märkligt hur kroppen fungerar.. igår kände jag att den var på gång men att det var en bit kvar.. Jag funderade hela kvällen på det, gick och la mig sedan vaknade jag upp och idag sitter den. Och jag har ju inte blivit starkare över en natt precis. Men hjärnan/kroppen har programerat in hur det ska göras och då gick det. Häftigt.
 
Så mitt nya mål för veckan blev att kunna göra 2 repetitioner.. Körde även bänk idag det såg ut såhär:
 
6st på 60 kg
6st på 80kg
3st på 85 kg
3st på 90kg
3st på 95kg
3st på 97.5 kg
3st på 105 kg
6st på 109kg
 
Kändes hyffsat, lite trött och slö så inget super pass men "en dag på jobbet" kan man säga. :)
 
Sen efter det så var jag ju tvungen att öva lite mer på MU (muscle ups) klarade singlar ganska lätt så bestämde mig för att testa göra 2st på rad.. Första försöket gick det inte.. Men jag kände att det inte var omöjligt. Så jag försökte igen. Den här gången klarade jag det, 2 st på rad. Wohoo! Så nya målet för veckan blir att göra så många jag kan helt enkelt! Minst 3st!
 
Ikväll är det Eskilstuna United DFF som kommer hit för att köra ett hårt pass!!
 
 
// Gustav
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: