mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Fredag - Crossfit

Kategori: Träning Crossfit

Dagens träning blev ett crossfitpass med Jesper och en till som jag inte kommer ihåg vad han heter!
Vi började passet med att ro 500 meter för att bara bli lite varma, sedan gick vi över till att rulla lite på "rullarna" för att mjuka upp kroppen!
 
Dom heter foam rollers och ser ut såhär 
Riktigt skönt att rulla musklerna på dom då det blir som massage.
 
Sedan gick vi vidare med passet och tränade lite teknik vid ryck, eftersom ingen av oss gjort det förut (av mig och killen utan namn) så fick vi träna med träpinne och sedan vidare till stång. Att lära sig av Jesper är perfekt då han kan det här och är hela tiden med och säger till vad man ska tänka på, vad man gör rätt/fel. Så det känns tryggt för då får man med sig alla delarna från början, vilket är viktigt!
 
Efter det så kollade vi hur marklyftet såg ut (teknikmässigt) sedan jobbade vi oss upp till 110kg som var vikten för dagens WOD. Vi körde också lite teknik på boxhopp och pullups för att se hur det kändes.
När allt var uppställt och klart så satte vi igång, dagens WOD var följande:
 
7 min AMRAP ( As Many Rounds As Possible)
5st Marklyft 110 kg
10 st boxhopp 60cm.
15st pullups
 
Gick ut hårt som vanligt och blev lika trött som vanligt efter ett tag haha.. helt otroligt hur dålig min kondis är, men det ska ändras! Jag hann 3 varv + marklyftet,boxhoppen och 11st pullups.. så var alltså 4 pullups från 4 varv. Det positiva i passet var att alla övningarna kändes lätta, alltså lyften, hoppen och uppdragningarna. Men att göra dom snabbt efter varandra blir jobbigt...:( Men jag vet vad jag ska jobba med och det är konditionen så det blir nog grymt bra när den finns där.
 
  Låter bilden tala för sig själv!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: