mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Crossfit - Diane

Kategori: Träning Crossfit

Tjeeeena!!
 
Idag på lunchpasset så var det jag och Helena (min klassmentor) som körde ett bra pass:
 
Passet var:
 
Uppvärmning, 500m rodd, lite rörlighetsövningar mm.
 
Styrka: 3 arbetsset av knäböj och bänkpress.
 
Mina arbetsset var uträknade så att på knäböjen körde jag:
5st på 75kg och 87.5 och 5+ (alltså minst 5st) på 100 kg då blev det 11 st.
Skönt att köra knäböj igen, har inte gjort de pga vissa saker (skador)! Men det ska de bli ändring på, pinsamt att ta mer i bänk än knäböj haha..
 
Bänken såg ut som följande: 5st på 80kg och 90 kg sen 5+ på 102.5kg och då blev de 7 st. (dååligt)
Med tanke på att jag körde 4x6 på 105 kg förra måndagen så får man se det som dåligt.. men kände mig inte fullt uppvärmd när jag körde bänken och därför blev det tyngre än det brukar.. samt att jag inte hade den tiden jag behövde för att kunna värma på 60 o sen stegvis upp till 105kg, utan nu blev de 80 direkt sedan resterande set direkt efter varandra.
 
Efter det var det dags för dagens WOD som var "Diane", alltså 21-15-9 av marklyft (102.5kg) och handstand push ups (HSPU).
Det innebär att man gör 21 st marklyft sedan 21 HSPU och sen 15 marklyft osv..  
 
Marklyften gick lysande och jag brände av alla i bra tempo utan att behöva pausa..men sen HSPU gick tuungt och jag tappade mycket tid. Men med tanke på att jag bara gör typ 6st som max så är det inte konstigt att det blir tungt. Tränar jag mer på mina HSPU så tror jag att jag kan sänka min tid med 2 min utan problem!! Sen med lite bättre flås så skulle man oxå kunna kapa några sek för slipper man att få upp pulsen så högt efter marklyften så går ju allt så mycket lättare. 
 
Dagens tid för mig blev 4 min och 44sek. Det är det som är så bra med tider, att nästa gång jag gör om det så vet jag vad jag ska slå och jag kan då se min utveckling!
 
 
Där har jag mitt mål iaf, under 2 min!! Tävlingsgodkända (sett många varianter där dom står typ 2 meter isär med armarna så man nästan har huvudet i redan..)
 
Jaja äta lite nu sen sooova :) // Gustav
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: