mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Onsdag - Styrketräning

Kategori: Styrketräning

Onsdagens 2:a pass blev styrketräning.
 
Med träningsvärk lite här och var så mötte jag upp Pontus vid gymmet kl 18 för att köra bål & ben. Vi körde olika övningar under passet men stöttade varandra.. Efter en ordentlig uppvärmning såg mitt pass ut som följande:
 
* Marklyft 4x6 - 170kg
* Situps med vikt på pannan 4x6 - 20kg
* Fötterna till stången (T2B) 4x10
* Stången i hörnet (typ som joystick) 4x6 - 25kg + stång.
* Benspark 4x6 - 50kg
* Lårcurl 4x6 - 50 kg (fullt magg)
* Nackcurls i benmaskinen 4x6 - 10kg
 
Var ett tungt och roligt pass som tog ca 1 timme och 40 minuter.
 
Tog lite bilder från passet som ni får se här:
 
 
 
Ikväll blir det styrketräning igen, överkropp!! // Gustav Karlbom
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: