mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Måndag - brottarfys!

Kategori: Idrott i skolan

Dagens första pass var brottarfys i skolan.
 
Det var mycket fokus på gymnastiska rörelser och en del rörlighet, väldigt roligt! Det är inte så ofta man slår kullerbyttor, går på händer, hjular med mera så jag tycker det är jätteroligt att göra det!
 
På slutet körde vi plankan och lite olika magövningar, ska lägga in plankan i några pass nu för att öva upp styrkan/uthålligheten så jag kan stå läääääänge!!
 
Testade även att köra DU (hopprep) efter passet för att se hur det kändes att göra det efter ett pass med lite puls. Det gick över förväntan, bättre än sist jag hoppade iaf haha. Det är skönt att bli bättre på saker utan att träna på dom..
 
Den här veckan kommer träningen se lite annorlunda ut eftersom crossfit tävlingen är på lördag så ska jag specialträna några av övningarna som kommer då. Bland annat KB-svingar, DU, burpees samt känna på vikterna i andra övningar för att se om/hur jag behöver dela upp repetitionerna under tävlingen!
 
 
Skriver ikväll igen!! // Gustav

Kommentarer


Kommentera inlägget här: