mmafighter.blogg.se

Följ mig på min träningsresa till Thailand. Jag kommer träna på Tiger muay thai & MMA.(Phuket) There are no shortcuts to any place worth going.

Finslipning av mitt projektarbete/affärsplan

Kategori: Projektarbete - Thailand 2013

Tjeenare.
 
Hade tänkt att göra ett förtydligande om mitt projektarbete.
Det jag hade tänkt att göra var att jag skulle vara min egen personliga tränare, jag skulle planera min egen träning, kost mm. och det slutgiltiga målet är en resa till en camp i Thailand för att bli en ännu bättre fighter.
 
Att åka till campen i Thailand är en dröm jag har och jag vill vara i mitt livs bästa form när jag åker dit. För att vara det så kommer jag att träna stenhårt. Jag kommer lägga upp en träningsplanering fram tills avrese datumet där man kommer få en överikts bild på hur jag kommer att träna. Jag planerar även att gå ner lite i vikt innan jag åker så det är något man kommer kunna följa på bloggen.
 
Jag kommer ändra mitt mål med det här projektarbetet. Först hade jag tänkt att vara min egna PT och lägga upp träningspass fram tills Thailandsresan. Men jag känner att jag vill göra något annat, jag vill hellre beskriva alla förbredelser inför resan. Så att bloggen blir en inspirationskälla till andra som vill göra en liknande träningsresa.
 
Min affärside blir alltså istället att fokusera på själva resan, vara en ispirationskälla till andra som vill göra något liknande, skriva om allt man ska tänka på vid en sån här resa och lägga upp filmer och bilder om min träning fram tills resan och under resan.
   
 
Själva resan kommer jag betala helt själv, med hjälp av pengar som jag sparat ihop genom sommarjobb. Jag har jobbat varje sommarlov sedan jag började gymnasiet så pengarna finns.
 
Det stora målet är att vara i toppform till resan till Thailand men jag har även satt upp några del mål som kommer hjälpa mig på vägen till mitt mål och min resa.
 
Två delmål jag har 2012 är att:
* Delta i min första crossfittävling den 1a december, mest för att ha något roligt att träna emot och för skojsskull.
*  Klubbmästerskap i submission wrestling den 15 december. Mitt mål är att vinna det här året. (slutade 2a förra året så nu är jag ute efter revanch) 
 
Saker att göra:
* Hitta en handledare
* Göra en marknadsundersökning
* Lägga upp en fullständig träningsplanering fram till avresan.
* Göra en budget över kostnader inför och under resan.
* Och fortsätta träna håårt!
 
// Gustav Karlbom

Kommentarer


Kommentera inlägget här: